Publicado 21/05/2021 17:49

Més del 80% dels comerciants i restauradors de Barcelona demanen formació digital

Archivo - Arxiu - Un client pren un caf a l'histric local barceloní Núria de Barcelona.
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

L'Ajuntament elabora un estudi per identificar les tendncies i necessitats formatives

BARCELONA, 21 maig (EUROPA PRESS) -

Més del 80% dels establiments comercials i de restauració de Barcelona demanen formació en activitat digital, gestió de comunitat i eines TIC, segons l'estudi 'Diagnosi, noves tendncies i necessitats formatives en el sector Comer i Restauració de la ciutat de Barcelona' que ha fet l'Ajuntament, a través de la Direcció de Comer i Barcelona Activa, juntament amb la Fundació BCN Formació Professional.

L'estudi s'ha elaborat per identificar les tendncies i necessitats formatives en els sectors del comer i la restauració, especialment afectats per la crisi, i han presentat aquest divendres la regidora de Comer, Montserrat Ballarín; la gerent de la Fundació BCN Formació Professional Neus Pons, i la comissionada de la Promoció d'Ocupació i Polítiques contra la Precarietat Laboral, Raquel Gil.

Segons constata l'estudi, els establiments també demanen una gestió dels negocis més cuidada amb el nou context que ha provocat la crisi sanitria, "perqu el sector conclou que no est preparat per abordar els nous reptes i els canvis profunds que els nous hbits de consum i les noves tendncies experimenten a gran velocitat".

L'Ajuntament i la Fundació BCN Formació Professional han posat el focus en aquests sectors perqu és un dels més afectats per la crisi, ats que una de cada tres persones en situació d'atur des que va comenar la pandmia prové del sector del comer o la restauració.

El resultat de l'estudi permet implementar noves accions als plans que ja ha executat el consistori per revertir la situació i, en aquest sentit, l'Ajuntament té previst impactar aquest any en més de 6.000 persones i més de 1.300 botigues a través de formacions, acompanyaments experts, ajuts i subvencions, amb un pressupost de 4,75 milions d'euros.

A través de Barcelona Activa, el consistori executa plans de digitalització a botigues i programes i ajuts específics per a tots dos sectors, com també formació trimestral o de més llarga durada per a persones que s'ocupen en aquests mbits, que adaptar segons els resultats de l'estudi.

L'IMPACTE EN EL PETIT COMER

L'estudi també ha analitzat les "amenaces" del petit comer, tenint en compte que el 66,1% compra aliments a grans establiments i cadenes comercials, comparat amb el 16,4% que compren a botigues de barri o mercats, i la introducció de nous hbits que deriven de les vendes en línia.

Les accions formatives que recull l'estudi apunten a perfils professionals amb polivalncia i amb competncies digitals, que responen a qüestions d'organització, digitalització, presentació del negoci i orientació a la clientela.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés