Publicat 21/05/2021 17:49CET

Més del 80% dels comerciants i restauradors de Barcelona demanen formació digital

Archivo - Arxiu - Un client pren un cafè a l'històric local barceloní Núria de Barcelona.
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

L'Ajuntament elabora un estudi per identificar les tendències i necessitats formatives

BARCELONA, 21 maig (EUROPA PRESS) -

Més del 80% dels establiments comercials i de restauració de Barcelona demanen formació en activitat digital, gestió de comunitat i eines TIC, segons l'estudi 'Diagnosi, noves tendències i necessitats formatives en el sector Comerç i Restauració de la ciutat de Barcelona' que ha fet l'Ajuntament, a través de la Direcció de Comerç i Barcelona Activa, juntament amb la Fundació BCN Formació Professional.

L'estudi s'ha elaborat per identificar les tendències i necessitats formatives en els sectors del comerç i la restauració, especialment afectats per la crisi, i han presentat aquest divendres la regidora de Comerç, Montserrat Ballarín; la gerent de la Fundació BCN Formació Professional Neus Pons, i la comissionada de la Promoció d'Ocupació i Polítiques contra la Precarietat Laboral, Raquel Gil.

Segons constata l'estudi, els establiments també demanen una gestió dels negocis més cuidada amb el nou context que ha provocat la crisi sanitària, "perquè el sector conclou que no està preparat per abordar els nous reptes i els canvis profunds que els nous hàbits de consum i les noves tendències experimenten a gran velocitat".

L'Ajuntament i la Fundació BCN Formació Professional han posat el focus en aquests sectors perquè és un dels més afectats per la crisi, atès que una de cada tres persones en situació d'atur des que va començar la pandèmia prové del sector del comerç o la restauració.

El resultat de l'estudi permet implementar noves accions als plans que ja ha executat el consistori per revertir la situació i, en aquest sentit, l'Ajuntament té previst impactar aquest any en més de 6.000 persones i més de 1.300 botigues a través de formacions, acompanyaments experts, ajuts i subvencions, amb un pressupost de 4,75 milions d'euros.

A través de Barcelona Activa, el consistori executa plans de digitalització a botigues i programes i ajuts específics per a tots dos sectors, com també formació trimestral o de més llarga durada per a persones que s'ocupen en aquests àmbits, que adaptarà segons els resultats de l'estudi.

L'IMPACTE EN EL PETIT COMERÇ

L'estudi també ha analitzat les "amenaces" del petit comerç, tenint en compte que el 66,1% compra aliments a grans establiments i cadenes comercials, comparat amb el 16,4% que compren a botigues de barri o mercats, i la introducció de nous hàbits que deriven de les vendes en línia.

Les accions formatives que recull l'estudi apunten a perfils professionals amb polivalència i amb competències digitals, que responen a qüestions d'organització, digitalització, presentació del negoci i orientació a la clientela.

La actualidad más visitada en EuropaPress logo: La actualidad más vista

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés