Publicado 11/04/2018 15:43

Mercabarna acollirà el Congrés de la Unió Mundial de Mercats Majoristes del 16 al 18 d'abril

Agustí Colom i Josep Tejedo
EUROPA PRESS

Reunirà uns 250 directius de mercats i professionals de l'alimentació de 26 països

BARCELONA, 11 abr. (EUROPA PRESS) -

Mercabarna acollirà del dilluns 16 al dimecres 18 d'abril el Congrés de la Unió Mundial de Mercats Majoristes (World Union of Wholesale Markets - WUWM) a la seu d'Alimentaria i coincidint amb aquesta fira internacional, en un esdeveniment que congregarà els principals mercats majoristes i detallistes de tot el món al Centre de Convencions Fira de Barcelona, al recinte Gran Via.

En una roda de premsa aquest dimecres, el regidor de Turisme, Comerç i Mercats de Barcelona i president de Mercabarna, Agustí Colom, ha explicat que l'objectiu del congrés és millorar la gestió, organització i desenvolupament dels mercats: "Volem fer visible el paper dels mercats a la cadena de valor de provisió de béns i serveis de productes de proximitat i frescos".

L'esdeveniment reunirà 250 directius de mercats i professionals de l'alimentació d'uns 26 països, que participaran en iniciatives d'èxit desenvolupades per alguns dels participants, principalment en el camp de la sostenibilitat i la responsabilitat social, en un programa que també incidirà en la creació d'ocupació i les noves tendències pel que fa a la compra de productes frescos.

En aquest sentit, Colom ha assenyalat que la promoció dels mercats ha d'ajudar una provisió més sostenible, i ha subratllat la importància que Mercabarna sigui la seu del Congrés --també en el marc de la fira Alimentària--, per la qual cosa ha dit que Barcelona concentrarà "les mirades, les línies, les tendències i el futur" en el sector de l'alimentació.

"Entenem que els mercats majoristes són fonamentals en la promoció d'aliments frescos, de qualitat i proximitat", i ha dit que aquesta idea també es relaciona amb la promoció econòmica dels territoris i la lluita contra el canvi climàtic, les emissions i el desaprofitament d'aliments a través de la lluita de les petites accions, segons ell.

El director general de Mercabarna, Josep Tejedo, ha recordat que el mercat majorista barceloní és un dels grans centres de distribució de producte fresc del sud d'Europa, encara que ha ressaltat que també treballen amb d'elaborats: "Abordem la venda al detall de proximitat i el nostre principal actiu és el del producte fresc. Els productes preparats segueixen representant un percentatge menor".

CONFERÈNCIES

L'Ajuntament de Barcelona rebrà el 16 d'abril els participants al WUWM, on se'ls oferirà un còctel de benvinguda i una actuació dels 'castellers', mentre que el 17 d'abril Colom impartirà la conferència d'obertura. A partir de les 10 hores començaran les conferències i ponències, que s'allargaran fins a les 15.30 hores i després es convidarà els assistents a visitar Alimentaria.

Entre les conferències, destaca la del cuiner i president d'elBulliFoundation, Ferran Adrià, que tractarà sobre el producte fresc com a base de la gastronomia, i en la qual també presentarà el nou projecte que desenvoluparà amb Mercabarna en el marc de la Bullipedia en comprensió i difusió de productes no elaborats, en una iniciativa dirigida a professionals.

Colom ha detallat que també se celebraran ponències sobre eficiència mediambiental i mobilitat, per explicar la gestió eficient de residus, potenciar energies renovables i fomentar la mobilitat sostenible; sobre la lluita contra el desaprofitament alimentari; sobre creació d'ocupació i formació i digitalització.

Així mateix, el congrés destinarà els mercats detallistes com a espai de cohesió social, com a eix de vertebració dels barris i creació de xarxes socials de proximitat, per la qual cosa el 18 d'abril els congressistes visitaran Mercabarna i el mercat renovat de Sants, com a exemple de mercat detallista de la xarxa de 43 mercats de la capital catalana.

NOUS CONSUMIDORS

El regidor també ha explicat que en el WUWM també es presentaran les conclusions de l'estudi 'Claus per adaptar els mercats a les demandes del nou consumidor d'aliments frescos a Europa, els Estats Units i Àsia', encarregat per Mercabarna a la consultora Kantar Worldpannel a una mostra de 177.000 llars.

Les tendències previstes fins al 2030 es basen en un creixement generalitzat de la població mundial i de l'edat mitjana d'aquesta, i al fet que cada vegada més gent viurà sola, factors que se sumen a un increment del nivell econòmic, del consum de tecnologia i de la freqüència amb la qual es compraran els aliments: "No obstant això, el temps que dediquem a cuinar serà inferior".

L'estudi també ha revelat que la població prefereix alimentar-se de forma més "sana i amb productes de proximitat", amb l'objectiu de cuidar la seva salut i forma física, i, a més, ha mostrat que, a mesura que augmenta la renda familiar, la despesa en alimentació disminueix i s'incrementa en el sector de l'hostaleria i restauració, així com en el consum d'aliments fàcils de comprar i cuinar.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés