Publicado 05/02/2020 12:42

La meitat dels vehicles sense etiqueta ambiental de la DGT ja no circulen per Barcelona

Un coche con un distintivo ambiental de la Dirección General de Tráfico (DGT) de  tipo B, pegado en la luna.
Europa Press TV

Un de cada deu cotxes que circulen per la capital catalana no té etiqueta

BARCELONA, 5 febr. (EUROPA PRESS) -

El regidor d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica de Barcelona, Eloi Badia, ha afirmat aquest dimecres que la meitat dels vehicles sense etiqueta ambiental de la DGT que hi havia a la ciutat el 2017 ja no hi circulen: "Dels 125.000 vehicles que no tenien etiqueta el 2017, 40.000 ja han deixat de circular".

Ho ha dit en la roda de premsa de balanç del primer mes de funcionament de la Zona de Baixes Emissions (ZBE), en la qual ha afegit que aquesta reducció de vehicles contaminants ha aconseguit reduir un 19% les emissions de NOx: "L'any 2017 el 20% dels vehicles que circulaven a Barcelona no tenien etiqueta. Aquest gener només són entre el 8% i el 10%".

És a dir, el 2017 dos de cada deu cotxes que circulaven per la capital catalana no tenien etiqueta, mentre que el 2020 només són un de cada deu: "Les càmeres detecten només entre un 8% i un 10% de vehicles sense etiqueta, ja sigui perquè estan en moratòria o perquè s'esperen a l'1 d'abril, quan es començarà a multar", i ha detallat que ja s'han instal·lat 44 de les 66 càmeres.

Badia ha dit que les dades es comparen amb el 2017 perquè aquell any es va fer un estudi exhaustiu del parc mòbil de la ciutat previ a l'anunci que s'implantaria la ZBE, per la qual cosa aquests 40.000 vehicles que han deixat de circular ho han fet de manera gradual, ja sigui perquè s'han substituït per vehicles nous o per un transvasament d'usuaris a altres mitjans de transport.

MENYS TRÀNSIT

Respecte a la mitjana de trànsit del mes de novembre, el trànsit al centre de la ciutat s'ha reduït un 3,6%, un 1,9% als accessos, i ha baixat un 4,9% a les rondes de Barcelona, i Badia ha assegurat que mesures com les noves tarifes d'aparcament i el desplegament del Bicing poden afavorir aquestes xifres, encara que ha demanat "cautela".

En xifres absolutes, la reducció de vehicles sense etiqueta ha disminuït les emissions de NOx en 685 tones: "Aquesta reducció de les emissions ja tindran un impacte en la salut de la ciutadania. Es confirma que retirar els vehicles més contaminants influeix en els nivells de contaminació de la ciutat. Estem a l'espera dels estudis sobre com afectarà això a la salut".

També s'han presentat 6.460 sol·licituds per obtenir la T-Verda, que premia amb transport públic gratuït i il·limitat durant tres anys els qui desballestin un vehicle contaminant i no en comprin un altre, i ja s'han registrat 9.500 vehicles sense etiqueta per a usos puntuals, que es limiten a un total de deu usos l'any.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés