BARCELONA, 23 des. (EUROPA PRESS) -
La campanya de reducció de bosses de plàstic a través del seu cobrament posada en marxa a través de l'Institut de Mercats de Barcelona ha permès reduir a prop de la meitat l'ús d'aquestes borses en els mercats municipals, ha informat l'Ajuntament en un comunicat.
La iniciativa --impulsada amb la participació de la Fundació Prevenció de Residus i Consum-- es porta a terme en 14 mercats municipals des de setembre, i pretén avançar-se a la prohibició de la distribució gratuïta de borses plàstic a partir del 2016 anunciada per la Generalitat.
L'anàlisi de la campanya ha constatat que cobren les borses el 69% dels paradistes dels mercats participants --els de Sarrià, Carmel, Santa Caterina, Concepció, Mercè, Vall d'Hebron, Hostafrancs, Marina, Sants, Provençals, Sant Antoni, Clot, Sant Martí i Llibertat--, tot i que alguns la cobren en tots els casos i altres ho fan en funció del volum de la venda o el client.
L'estudi assenyala que hi ha mercats en els quals tots els paradistes cobren les borses --Sants, Clot, Sant Martí, Provençals, Carmel i Mercè-- i altres on la mesura té una implantació del 50% o d'al voltant del 25%.
L'Ajuntament ha destacat que s'ha assessorat i informat a 730 parades i 5.000 clients dels mercats sobre els beneficis ambientals, socials i econòmics de la reducció de borses i ha assenyalat que els paradistes han observat un increment dels clients que fan servir borses reutilitzables per a les seves compres.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona