Publicat 01/03/2018 13:29

Les tres iniciatives ciutadanes de la 'multiconsulta' lliuren les signatures per incloure la seva pregunta

Gala Pin rep les signatures de les iniciatives ciutadanes de la 'multiconsulta'
Europa Press

La que proposa preguntar sobre remunicipalitzar l'aigua gairebé dobla les necessàries, amb 28.700

BARCELONA, 1 març (EUROPA PRESS) -

Les tres iniciatives ciutadanes que volen incloure una pregunta en la 'multiconsulta' que el Govern d'Ada Colau preveu celebrar abans d'estiu han lliurat aquest dijous les signatures que han recollit perquè el ple municipal les validi, que han de superar les 15.000.

Les signatures recollides per la iniciativa que proposa preguntar sobre la remunicipalització de l'aigua ha gairebé doblat les 15.000 necessàries i ha aconseguit 28.700, sent la iniciativa que ha recollit més de les tres impulsades des de la ciutadania.

La que promou una pregunta sobre canviar el nom de la plaça Antonio López pel del jove mort al Centre d'Internament d'Estrangers (CIE) de la Zona Franca Idrissa Diallo ha aconseguit 17.840.

El impulsors de la que demana preguntar sobre la possibilitat que l'Ajuntament compri l'edifici en el qual se situa el Gimnàs de Sant Pau per crear habitatge públic al Raval han aconseguit 17.093 signatures.

La regidora de Participació, Gala Pin, que ha recollit les signatures, ha destacat en declaracions als mitjans que, després de verificar la validesa de les signatures, el ple municipal de març votarà aquestes preguntes, que després s'inclouran en la multiconsulta'.

PLE DE MARÇ

La 'multiconsulta' --que se celebrarà amb recursos municipals després de desistir del concurs que va ser suspès cautelarment per un recurs-- encara no té data i no se sabrà abans del ple de març, en el qual el Govern de Colau i els grups municipals també podran proposar preguntes.

"És un dia d'alegria per a la democràcia participativa de Barcelona", ha celebrat Pin, que ha elogiat l'esforç ciutadà per promoure aquestes iniciatives, que demostren les ganes de participar i d'incloure temes en l'agenda política.

INICIATIVES

La portaveu d'Aigua és Vida i de la iniciativa per remunicipalitzar l'aigua Míriam Planas ha advocat per una gestió pública per assegurar que respon als interessos de tots i no només d'uns pocs, i ha criticat que, des que van iniciar la campanya, la 'multiconsulta' ha estat recorreguda perquè empreses i sectors volen evitar debats com aquest, segons ella.

Un dels promotors de la pregunta sobre la plaça Antonio López ha recordat que l'estàtua que se situa a la plaça es retirarà aquest diumenge, però que la seva iniciativa va més enllà i demana canviar el nom pel d'Idrissa Diallo, que "va morir en condicions de desatenció" al CIE, fet que ha de generar un debat sobre la Llei d'Estrangeria, que provoca massa morts, segons ell.

El portaveu de la iniciativa del Gimnàs Sant Pau, Bernat Rubio, ha explicat que la finca podria albergar 50 pisos de protecció social per combatre la gentrificació de la zona, ja que l'edifici se situa entre el Raval i el Mercat de Sant Antoni, un "caramelet dolç", ja que pròximament obrirà reformat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona

Contingut patrocinat


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona