BARCELONA, 27 maig (EUROPA PRESS) -
L'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) treballa en una proposta amb els 36 ajuntaments que la conformen per planificar la "nova mobilitat metropolitana després del coronavirus", i que preveu més carrils bici i Bus-VAO i continuar desplegant la Zona de Baixes Emissions (ZBE) Rondes Barcelona.
En un comunicat aquest dimecres, l'AMB ha dit que aposta per un model "saludable, sostenible, eficient i equitatiu", i ha afegit que la crisi sanitria ha mostrat el pes del vehicle privat motoritzat respecte a la contaminació atmosfrica i acústica de la ciutat metropolitana.
La proposta de l'AMB planteja quatre eixos i 21 mesures: una metrpolis amb més bicicletes i vianants; la recuperació del transport públic com a servei essencial; una nova mobilitat en l'entorn laboral, i la necessitat de preservar un aire net i saludable.
En relació a la bicicleta, proposa construir 74,5 quilmetres més de la xarxa metropolitana Bicivia, 70 dels quals són "tctics i d'execució immediata i uns altres són connexions estratgiques ja previstes", i que preveu que, en un primer moment, siguin carrils provisionals, amb un cost de 3,4 milions d'euros.
L'AMB també ha demanat la construcció provisional, i posteriorment definitiva, de 41 quilmetres de carrils bus-VAO corresponents a connexions metropolitanes preferents, en la B-23, la C-31 nord i sud, la C-32 i la C-33, i també treballar amb els ajuntaments en 35 quilmetres de carrils bus urbans provisionals.
Així mateix, ha assegurat que continuar desplegant la ZBE "en els propers mesos", encara que encara no s'ha decidit quan s'aplicar el rgim sancionador (susps per l'estat d'alarma) i que inclour progressivament les furgonetes, els camions i els autobusos sense distintiu ambiental de la Direcció general de trnsit (DGT).
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona