Publicat 12/12/2020 10:39CET

L'AMB impulsa la digitalització del comerç de proximitat per reactivar-lo després de la pandèmia

Anna María, propietaria de la tienda de marcos Art i Paper (Calle Craywinckel) atiende con cita previa a sus clientes.
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

   El Pla ApropAMB destinarà 16,6 milions a polítiques socials, econòmiques i educatives

   BARCELONA, 12 des. (EUROPA PRESS) -

   L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) preveu impulsar la digitalització del comerç de proximitat amb l'objectiu d'ajudar emprenedors i petits empresaris afectats pels mesos de confinament per la Covid-19 i el tancament dels seus negocis.

   Aquesta mesura s'emmarca en el Pla ApropAMB, que prové del reajustament del Pla d'Inversions de l'AMB, i que compta amb 16,6 milions d'euros, que es destinaran a actuacions impulsades pels municipis de la metròpolis de Barcelona com, per exemple, la creació de xarxes de suport pels més vulnerables, la modernització de comerços i la inserció de joves al mercat laboral, entre d'altres.

   El director de l'Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic de l'AMB, Héctor Santcovsky, ha explicat que ApropAMB s'estructura en tres programes: xarxa de reforç de polítiques socials; reforç educatiu, digital i inclusiu, i suport a xarxes d'activitat econòmica dels municipis.

   En relació a l'àmbit econòmic, des de l'àrea de Desenvolupament Social i Econòmic de l'AMB han subratllat la importància d'apostar per programes municipals que ajudin al petit comerç: "La digitalització del comerç és clau per donar vida als barris, mantenir ocupacions i tenir ciutats més cohesionades".

   En aquest sentit, ha recordat que les maneres de consumir estan canviant i que el comerç electrònic ha guanyat molt terreny, per la qual cosa la digitalització d'aquests comerços els permetrà tenir una clientela "més enllà de la presencialitat de la botiga" i els ajudarà la seva reactivació.

   L'AMB promou que, a través de programes municipals, s'ajudi a petits empresaris a adaptar-se al nou context i a traslladar el seu negoci al món digital amb noves pàgines web i plataformes de distribució de productes.

EIX ECONÒMIC

    En l'eix econòmic, també es contempla el finançament d'altres projectes municipals, que poden anar des de campanyes de promoció del comerç de proximitat, fins a finançament per cobrir les despeses de lloguer d'espais, així com ajudes per mantenir ocupacions, entre uns altres.

   També es contemplen mesures que apostin per l'emprendeduria i el talent femení; la millora de l'eficiència energètica, del consum de l'aigua i de la gestió dels residus, i mecanismes de protecció sanitària per als productors.

SINGULARITATS MUNICIPALS

   Santcovsky ha explicat que ApropAMB finançarà actuacions impulsades pels municipis, que també comptaran amb l'assessorament de l'AMB, que en el repartiment del pressupost ha tingut en compte "les singularitats de cada municipi".

   L'AMB ha remarcat que assumeix el 100% de l'import total del pressupost del projecte presentat, i ha detallat que "prèviament al càlcul de les assignacions variables, es garanteix un import fix de 30.000 euros per a cada ajuntament.

   La directora de l'Agència de Desenvolupament Econòmic de l'AMB, Anna Hernández, ha subratllat que, davant els efectes que ha tingut la crisi de la Covid-19, poden oferir una "experiència consolidada per reconèixer necessitats i la solidesa del seu equip tècnic i polític".

   "Aquest pla s'articularà a través dels ajuntaments i ens permetrà pal·liar alguns dels efectes de la Covid-19 en el teixit socioeconòmic metropolità i en la ciutadania", i ha afegit que l'AMB també coneix els col·lectius que més necessiten aquestes ajudes, com és el cas del petit comerç, els joves i les famílies vulnerables, entre d'altres.

MONTSERRAT BALLARÍN

   La vicepresidenta de l'Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic de l'AMB, Montserrat Ballarín, ha assegurat que el Pla ApropAMB és una "resposta eficaç" a la pandèmia del coronavirus i els seus efectes sobre la vida social i econòmica de la metròpolis.

   "Per l'AMB és molt important posar el focus en temes bàsics per a la ciutadania i per als col·lectius més ment afectats en els últims mesos . Ara toca posar reforçar el comerç i la bretxa digital i donar suport als joves, a les dones ja les persones majors", ha expressat.

   La convocatòria es va obrir amb l'aprovació del Pla en el Consell Metropolità del 28 de juliol de 2020, i el termini finalitzarà quan s'esgotin les partides o, com a màxim, el 30 de juny de 2022, ha recordat l'AMB.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés