Publicado 12/12/2020 10:39

L'AMB impulsa la digitalització del comerç de proximitat per reactivar-lo després de la pandèmia

Anna María, propietaria de la tienda de marcos Art i Paper (Calle Craywinckel) atiende con cita previa a sus clientes.
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

   El Pla ApropAMB destinar 16,6 milions a polítiques socials, econmiques i educatives

   BARCELONA, 12 des. (EUROPA PRESS) -

   L'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) preveu impulsar la digitalització del comer de proximitat amb l'objectiu d'ajudar emprenedors i petits empresaris afectats pels mesos de confinament per la Covid-19 i el tancament dels seus negocis.

   Aquesta mesura s'emmarca en el Pla ApropAMB, que prové del reajustament del Pla d'Inversions de l'AMB, i que compta amb 16,6 milions d'euros, que es destinaran a actuacions impulsades pels municipis de la metrpolis de Barcelona com, per exemple, la creació de xarxes de suport pels més vulnerables, la modernització de comeros i la inserció de joves al mercat laboral, entre d'altres.

   El director de l'rea de Desenvolupament Social i Econmic de l'AMB, Héctor Santcovsky, ha explicat que ApropAMB s'estructura en tres programes: xarxa de refor de polítiques socials; refor educatiu, digital i inclusiu, i suport a xarxes d'activitat econmica dels municipis.

   En relació a l'mbit econmic, des de l'rea de Desenvolupament Social i Econmic de l'AMB han subratllat la importncia d'apostar per programes municipals que ajudin al petit comer: "La digitalització del comer és clau per donar vida als barris, mantenir ocupacions i tenir ciutats més cohesionades".

   En aquest sentit, ha recordat que les maneres de consumir estan canviant i que el comer electrnic ha guanyat molt terreny, per la qual cosa la digitalització d'aquests comeros els permetr tenir una clientela "més enll de la presencialitat de la botiga" i els ajudar la seva reactivació.

   L'AMB promou que, a través de programes municipals, s'ajudi a petits empresaris a adaptar-se al nou context i a traslladar el seu negoci al món digital amb noves pgines web i plataformes de distribució de productes.

EIX ECONMIC

    En l'eix econmic, també es contempla el finanament d'altres projectes municipals, que poden anar des de campanyes de promoció del comer de proximitat, fins a finanament per cobrir les despeses de lloguer d'espais, així com ajudes per mantenir ocupacions, entre uns altres.

   També es contemplen mesures que apostin per l'emprendeduria i el talent femení; la millora de l'eficincia energtica, del consum de l'aigua i de la gestió dels residus, i mecanismes de protecció sanitria per als productors.

SINGULARITATS MUNICIPALS

   Santcovsky ha explicat que ApropAMB finanar actuacions impulsades pels municipis, que també comptaran amb l'assessorament de l'AMB, que en el repartiment del pressupost ha tingut en compte "les singularitats de cada municipi".

   L'AMB ha remarcat que assumeix el 100% de l'import total del pressupost del projecte presentat, i ha detallat que "prviament al clcul de les assignacions variables, es garanteix un import fix de 30.000 euros per a cada ajuntament.

   La directora de l'Agncia de Desenvolupament Econmic de l'AMB, Anna Hernández, ha subratllat que, davant els efectes que ha tingut la crisi de la Covid-19, poden oferir una "experincia consolidada per reconixer necessitats i la solidesa del seu equip tcnic i polític".

   "Aquest pla s'articular a través dels ajuntaments i ens permetr palliar alguns dels efectes de la Covid-19 en el teixit socioeconmic metropolit i en la ciutadania", i ha afegit que l'AMB també coneix els collectius que més necessiten aquestes ajudes, com és el cas del petit comer, els joves i les famílies vulnerables, entre d'altres.

MONTSERRAT BALLARÍN

   La vicepresidenta de l'rea de Desenvolupament Social i Econmic de l'AMB, Montserrat Ballarín, ha assegurat que el Pla ApropAMB és una "resposta efica" a la pandmia del coronavirus i els seus efectes sobre la vida social i econmica de la metrpolis.

   "Per l'AMB és molt important posar el focus en temes bsics per a la ciutadania i per als collectius més ment afectats en els últims mesos . Ara toca posar reforar el comer i la bretxa digital i donar suport als joves, a les dones ja les persones majors", ha expressat.

   La convocatria es va obrir amb l'aprovació del Pla en el Consell Metropolit del 28 de juliol de 2020, i el termini finalitzar quan s'esgotin les partides o, com a mxim, el 30 de juny de 2022, ha recordat l'AMB.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés