Publicado 27/12/2019 13:47

Installades les 36 primeres cmeres que controlaran la ZBE a Barcelona

La regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón
EUROPA PRESS

Estudien que durant el mandat aquestes cmeres puguin detectar altres infraccions

BARCELONA, 27 des. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha installat les 36 primeres cmeres que controlaran la Zona de Baixes Emissions (ZBE) del total de 66 que tindr la ciutat a partir de l'1 d'abril, i a part de la resta que estaran distribudes a l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB), i arribaran en total a unes 200 a tota la ZBE.

Segons ha explicat en roda de premsa aquest divendres la regidora de Mobilitat del consistori, Rosa Alarcón, les cmeres registraran i contrastaran la informació de les matrícules amb la base de dades dels vehicles sense etiqueta de la Direcció General de Trnsit (DGT), unes dades que se solaparan amb la informació procedent de l'AMB dels vehicles autoritzats.

Les matrícules detectades i que no tinguin permís de circular rebran una sanció, encara que Alarcón ha destacat que la voluntat no és enviar multes, sinó que el sistema funcioni i "que els cotxes contaminants no passin per la ciutat".

Sense precisar la ubicació d'aquestes cmeres, Alarcón ha dit que es troben en els punts d'accés a la ciutat, per també en les rondes i dins de la mateixa ciutat per detectar els vehicles no autoritzats que no requereixin accés des de fora, a part de la tasca de comprovació que també far la Gurdia Urbana.

A partir de l'abril, l'incompliment d'aquesta normativa implicar sancions de 100, 200 i 500 euros en funció de la reincidncia del vehicle, el tipus de vehicle i si la infracció s'ha donat durant un episodi de contaminació.

SANCIÓ AUTOMTICA

El centre de control de la ciutat --que ja acull les cmeres de mobilitat de Barcelona-- tindr centralitzat el control d'aquests dispositius, encara que el procés de sanció ser automtic, perqu els infractors rebran directament la multa, davant la qual podran posar allegacions i obtenir una reducció si la paguen anticipadament, com la resta de sancions.

Aquestes cmeres --que tenen llum infraroja per garantir la visibilitat també de nit, i que continuaran funcionant en cas de tall elctric-- estan dotades amb l'última tecnologia, ha detallat Alarcón.

TAMBÉ ELS ESTRANGERS

També les matrícules estrangeres seran llegides, i a la frontera els vehicles rebran informació d'aquesta restricció perqu, quan arribin a Barcelona, hagin pogut inscriure's en el registre electrnic per circular amb l'exempció de deu dies, perqu si no ho fan tindran la "sanció corresponent".

Encara que la norma entra en vigor l'1 de gener, fins a l'1 d'abril hi haur un període de transició a través de notes pedaggiques enviades als qui més reiteradament incompleixin la norma, no a tots els infractors, i que consistir en un avís.

MÉS CONTROL EN LA MOBILITAT

D'aquestes cmeres, que estaran totalment implantades a l'abril, Alarcón ha assegurat que la idea és que durant el mandat incorporin noves opcions "que puguin acabar fent lectures d'altres infraccions, com de velocitat".

"Encara que són cmeres per controlar la ZBE, de cara al futur estem treballant perqu ens permetin controlar la velocitat, llegir les ZBE i que permetin també el control del trnsit", i treballar així per a una integració de tot el sistema de cmeres, ha relatat.

De fet, aquestes noves cmeres facilitaran també el control de la mobilitat, i ajudaran l'Ajuntament en aquesta tasca per poder fer avisos a la població sobre les zones més congestionades, i analitzar com est el trnsit i posar "noves eines de millora de la mobilitat a la ciutat".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés