Actualizado 06/04/2018 18:38

La gran majoria dels barcelonins compren al seu barri

El regidor de Comerç de Barcelona, Agustí Colom
EUROPA PRESS

Les dones realitzen tres de cada quatre compres, la qual cosa suposa un augment respecte al 2012

BARCELONA, 6 Abr. (EUROPA PRESS) -

El 94% dels barcelonins assegura que realitza la seva compra habitual de productes alimentaris al seu barri de residència, en els quals el 69,6% fa també les compres habituals dels productes no alimentaris, segons l'informe 'Hàbits de Consum i Pols d'Activitat Comercial de Barcelona'.

El regidor Agustí Colom ha defensat en una roda de premsa que les dades de compra als barris són positives i evidencien que cobreixen les necessitats habituals dels veïns amb la seva oferta, però que no implica "que no hi hagi barris que no tinguin una certa fragilitat des del punt de vista comercial", que coincideixen amb els espais econòmicament més febles, segons ell.

Ha destacat que, respecte a l'anterior informe del 2012, les compres en mercats municipals s'han incrementat, mentre que les de botigues especialitzades o de barri i els supermercats han registrat xifres similars, i s'ha mantingut la tendència de disminució dels hipermercats i els centres de fora de la ciutat.

Els productes pels quals els veïns es desplacen més a altres barris són la música (56%), joguines i esport (44%), informàtica i telefonia (38%) i la roba (36%), i el 27% dels barcelonins surten a municipis de fora de la ciutat per comprar mobles i articles de decoració.

Els establiments on els enquestats asseguren realitzar més compres de carn i peix són els mercats municipals, mentre que les de fruita, verdura, pa i productes làctics es fan sobretot a botigues especialitzades de barri, i la resta d'aliments s'adquireixen especialment en supermercats.

El 44% dels consumidors no tenen un dia fix per fer la compra, i el 19,8% dels quals sí que el tenen la fan el dissabte, mentre que el 2,6% diuen fer-ho el diumenge, segons l'enquesta realitzada a 2.000 persones.

DIFERÈNCIES DE GÈNERE

El 74% de les compres les realitzen les dones: "El paper de la dona segueix sent, actualment una mica més que l'any 2012, el que més participa en la compra de les llars, la qual cosa fa pensar en la corresponsabilitat d'homes i dones en aquesta tasca", ha asseverat Colom.

Els homes només arriben al 30% de les compres en el cas de la informàtica i la telefonia (30,8%), i els productes que menys adquireixen són d'herbolari --representen el 20,8% dels compradors-- i de floristeria i jardineria (21,3%).

En canvi, els homes dupliquen a les dones pel que fa a les compres per internet --el 19% d'homes i el 9% de dones ho fan almenys una vegada al mes--, que registra grans diferències en funció de l'edat: el 35% de les persones entre 18 i 34 anys compren en línia una vegada al mes, xifra que descendeix al 20% entre els 35 i els 64 anys.

A 20 MINUTS

El 68% dels desplaçaments per comprar es fan en menys de 20 minuts --incloent qualsevol tipus de transport--, segons l'estudi de Polaritats Comercials, realitzat sobre la base de 5.100 enquestes en 17 eixos o centres comercials que concentren activitat a la ciutat i en els seus districtes.

Conclou que el 30% dels barcelonins ha estat en algun dels 17 centres analitzats, entre els quals destaquen els més cèntrics --el 55% ha estat al Portal de l'Àngel, mentre que el 9% ha estat al Cor d'Horta--, i que, de mitjana, el 19% dels visitants provenen de fora de Barcelona.

El regidor ha destacat que, a les botigues de barri, els compradors valoren la proximitat com a principal factor, mentre que als mercats cerquen la qualitat del producte, i als centres comercials valoren especialment la diversitat d'establiments.

Han analitzat Portal de l'Àngel; plaça Catalunya i El Triangle; el carrer Pelai amb Universitat i Tallers; Sant Antoni; El Born; rambla Catalunya i passeig de Gràcia; avinguda Diagonal; Corte Inglés de Maria Cristina i Illa Diagonal; Sants, Creu Coberta i Les Arenes; Major de Sarrià; Gran de Gràcia; Cor d'Horta; Fabra i Puig; Sant Andreu, i els centres La Maquinista, Glòries i Diagonal Mar.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés