L'oposició insta a planificar la mobilitat a la ciutat després del confinament pel Covid-19
BARCELONA, 19 maig (EUROPA PRESS) -
El regidor d'Emergncia Climtica i Transició Ecolgica de Barcelona, Eloi Badia, ha convingut a adaptar el calendari de les moratries de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) Rondes de Barcelona per la crisi del Covid-19.
Ho ha dit en resposta a una proposició del grup municipal del PP a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat d'aquest dimarts, en la qual ha demanat al Govern municipal aprovar una moratria de la ZBE fins al 31 de desembre de 2021, i que no ha prosperat.
No obstant aix, Badia ha convingut amb el regidor del PP Óscar Ramírez a estudiar el calendari de les moratries, ja que l'ordenana preveu que les persones que acreditin uns ingressos econmics inferiors a l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (Iprem) --de 537 euros al mes en 2018-- més un 10% i que necessitin el seu vehicle de forma "indispensable" per treballar podran beneficiar-se d'un any de moratria en la ZBE, fins l'1 de gener de 2021.
Així mateix, la normativa també contempla una moratria d'un any per a furgonetes (N1), camions (N2, N3) i autobusos (m2 i M3) sense etiqueta ambiental de la Direcció general de trnsit (DGT): "S'adaptar el calendari de moratries, per s'haur de tenir en compte i treballar en la lletra petita", ha dit Badia.
Ha recordat que la crisi del coronavirus va provocar que s'ajornés l'entrada en vigor del rgim sancionador de la ZBE, que estava previst per el 1 d'abril: "La ZBE ha vingut per quedar-se", ha assegurat.
MOBILITAT POST-COVID
En la mateixa comissió, ha prosperat per unanimitat una proposició de JxCat que insta el Govern municipal a elaborar un pla de gestió global dels aparcaments subterranis i de fora de la calada de la ciutat que permeti conixer en temps real si estan lliures o no.
També s'ha aprovat per unanimitat una proposició de Cs que demana al consistori presentar, en el termini de tres mesos, un pla per reaordenar la mobilitat de la ciutat a la situació posterior al confinament pel Covid-19.
La regidor de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha afirmat que la mobilitat del futur es basar en la "intermodalidad amb visió metropolitana", i que tindr els vianants i l'ús de la bicicleta i el transport públic al centre.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona