Publicado 25/03/2019 17:57

El Govern de Colau aposta per un turisme sostenible que preservi l'atractiu de Barcelona

El Govern de Colau aposta per un turisme sostenible que preservi l'atractiu
TURISME DE BARCELONA

BARCELONA, 25 març (EUROPA PRESS) -

El regidor de Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom, ha reclamat aquest dilluns la necessitat d'apostar per una gestió del turisme que sigui sostenible i responsable per mantenir l'atractiu i la personalitat de la capital catalana: "La capacitat d'atracció ve determinada per la idiosincrsia i personalitat de Barcelona. Necessitem preservar el que ens fa atractius".

En la seva intervenció en la presentació del Compromís per a la Sostenibilitat Turística Barcelona Biosphere de Turisme de Barcelona, Colom ha apostat per estimular i afavorir el compromís per la sostenibilitat entre les empreses turístiques que operen a la ciutat, iniciativa liderada per l'Ajuntament, la Diputació de Barcelona i la collaboració de la Cambra de Comer de Barcelona.

El regidor ha detallat que el projecte vol promoure conductes sostenibles i tiques en l'activitat turística, per la qual cosa l'objectiu és participar amb empreses que es comprometin amb l'accessibilitat i la sostenibilitat ambiental, cultural, social i econmica, i que vol satisfer les expectatives de productors i consumidors de deixar un impacte positiu a la ciutat.

Així com recull el pla d'empresa de turisme de Barcelona, aquest 2019 es comenar a implementar el projecte Biosphere per estimular i afavorir el compromís per la sostenibilitat entre el teixit empresarial de la Destinació Barcelona, i l'adhesió estar gestionada per Turisme de Barcelona a través de l'Ajuntament per poder "desplegar adequadament" la implantació empresarial.

Biosphere és una certificació promoguda per l'Institut de Turisme Responsable, organisme independent impulsat per la Unesco i reconeguda pel Global Sustainable Tourism Council (GSTC), i Barcelona va ser la primera ciutat del món a obtenir el 2011 aquest certificat, que la reconeix per la seva gestió turística responsable amb criteris sostenibles, ambientals, culturals i socioeconmics.

MÉS CREDIBILITAT I REPUTACIÓ

El director de Turisme de l'Ajuntament, Xavier Suñol, ha detallat que entre els avantatges d'incorporar iniciatives sostenibles a les empreses est la millora de la credibilitat i la reputació, l'atracció de nous clients, la diferenciació respecte a la competncia, la possibilitat de generar un valor afegit, i establir noves relacions empresarials amb altres entitats sostenibles, entre d'altres.

Aquesta adhesió es basa en un manual de bones prctiques que recullen els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, com el desenvolupament econmic i la inclusió social; el treball digne i la igualtat de gnere; l'ús eficient dels recursos, protecció ambiental i canvi climtic; cultura, diversitat i patrimoni, així com comunicació i márqueting responsable.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés