Actualizado 26/09/2017 18:12

Els túnels de Glòries de Barcelona superen el tràmit d'aprovació inicial en comissió per 149 milions

Obres de la plaça Glòries de Barcelona
EUROPA PRESS

La comissió de Govern també aprova inicialment la primera urbanització del parc

BARCELONA, 26 set. (EUROPA PRESS) -

La comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona ha aprovat aquest dimarts inicialment el projecte dels túnels de la plaça Glòries, per un import global de l'obra civil de 149,26 milions d'euros, amb la intenció de poder-los treure conjuntament a licitació mitjançant lots a l'octubre per reprendre les obres a principis de 2018.

El projecte, aprovat per tots els grups excepte l'abstenció del PP en una sessió extraordinària --l'ordinària es va suspendre la setmana passada per la situació política a Catalunya-- inclou el projecte modificat del túnel entre els carrers Badajoz i Castillejos --per 96,7 milions-- i l'executiu actualitzat dels túnels viaris entre Badajoz i la rambla del Poblenou, per 52,4 milions.

El nou projecte es tramita després que Barcelona d'Infraestructures Municipals (Bimsa) decidís a l'abril rescindir el contracte amb la UTE que va desenvolupar l'inici de la primera fase dels túnels, que va acumular retards i sobrecostos respecte al contracte, del que s'estan finalitzant els tràmits de liquidació.

La tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha assegurat que el Govern d'Ada Colau té "un full de ruta clar", i ha dit que aviat publicarà l'acord de licitació, la qual cosa permetrà que es reprenguin les obres, que tenen una durada prevista de 32 mesos.

Jordi Martí (grup Demòcrata) ha celebrat la decisió, i el regidor de Cs Santiago Alonso ha demanat que les obres es reprenguin al més aviat possible, mentre que Jordi Coronas (ERC) ha insistit que els treballs han d'acabar-se per evitar més molèsties als veïns.

El regidor del PP Javier Mulleras ha lamentat que el Govern municipal detingués les obres de Glòries, i el regidor no adscrit Gerard Ardanuy ha demanat que l'Ajuntament mantingui el diàleg amb els veïns i comerços de la zona, ha dit en una comissió a la qual no han assistit edils de la CUP.

Després d'aquesta aprovació inicial, s'obre una fase d'exposició pública d'un mes, fins a l'aprovació definitiva del projecte, que incorpora modificacions en el primer tram, com un canvi de geometria en les pantalles de formigó armat, el perfeccionament de l'execució del túnel sota els ferroviaris existents, i canvis en la rampa Besòs, entre unes altres.

La durada prevista de l'obra, que inclou conjuntament els dos trams de túnels, és de 32 mesos, per la qual cosa es preveu que durant el primer trimestre de 2021 entri en funcionament la infraestructura, de dos túnels independents unidireccionals amb una longitud total de 957 metres per assumir el trànsit de la Gran Via, passant per sota de quatre túnels de Metro i Renfe.

El primer tram, de 508 metres de longitud, està situat entre Castillejos i Badajoz i és el més profund --arriba a 25 metres per sota de la plaça--, mentre que el segon serà de 449 metres, entre Badajoz i la rambla del Poblenou i amb una profunditat mitjana de deu metres per sota de la rasant de Gran Via.

CANÒPIA URBANA

La comissió de Govern també ha aprovat inicialment el projecte d'urbanització per a la primera etapa del projecte global del parc de la Canòpia Urbana, a la zona de la plaça entre els carrers Independència i Cartagena, amb un pressupost de 19,7 milions d'euros i amb un calendari que preveu iniciar les obres al gener de 2018 i acabar-les en un any.

L'espai, Clariana, compta amb una superfície de 45.860 metres quadrats, i inclou una gran extensió de gespa d'una hectàrea; un passeig per a vianants i bicicletes; un àrea de gestió d'espais verds; un espai de joc infantil; un àrea per a gossos, i una zona lúdic-esportiva amb préstec de material esportiu, lavabos i bar.

El futur parc --que estarà obert les 24 hores excepte en algunes zones-- al marge de la zona de la Clariana, també inclourà altres zones esportives; un bescanviador de transport en superfície en el costat sud per integrar línies del tramvia, busos urbans i interurbans; un espai d'aigua que recuperarà el traçat de l'antic Rec Comtal amb restes de l'antiga infraestructura, i horts associatius, entre altres espais.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés