Actualizado 05/06/2020 16:55

Coronavirus.- Collboni assegura que la reactivació a Barcelona ha estat "millor de l'esperada"

El tinent alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni durant la inauguració de Tech Spirit Barcelona, a Barcelona (Espanya), a 25 de febrer de 2020.
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Aposta per destinar ajudes al sector de l'automòbil per reactivar el consum "de manera urgent"

BARCELONA, 5 juny (EUROPA PRESS) -

El primer tinent d'alcalde d'Economia de Barcelona, Jaume Collboni, ha assegurat aquest divendres que la reactivació a la ciutat després del confinament pel coronavirus ha estat, en termes generals, "millor de l'esperada".

Ho ha dit en la conferència telemàtica d'Intermèdia Confidencial 'Propostes per a la recuperació econòmica de la ciutat', i ha afirmat que el consum s'ha reactivat més ràpid i amb més intensitat del que esperaven, de la mateixa manera que el mercat turístic i el sector tecnològic.

Ha ressaltat que en la fase 0,5 s'obrissin el 80% dels comerços de la ciutat, quan la previsió del consistori era que "en el millor dels casos" obrissin un 50-60% amb un procés escalat d'activació, i que la restauració de Barcelona va doblegar el primer dia a Madrid en el nombre de terrasses.

Quant al mercat turístic, ha dit que "malgrat algunes afirmacions contradictòries", les perspectives són més optimistes que les que tenien setmanes anteriors, i que les empreses del sector tecnològic estan augmentat la seva facturació i contractant personal.

ETAPA DE RECUPERACIÓ

Collboni ha sostingut que, una vegada passada la primera fase de pla de xoc, la ciutat es troba ara en un període de resiliència que durarà entre tres i sis mesos, que ha de permetre "activar el més ràpid possible la ciutat econòmicament i socialment".

Després d'aquest període, arribarà l'etapa de recuperació que serà de sis a 12 mesos, i que estarà centrada en els "grans esdeveniments" que se celebren a Barcelona i en la projecció de ciutat, com l'atracció del turisme nacional i internacional, la campanya de Nadal per incentivar el comerç local, i reforçar esdeveniments com la fira Alimentària o el Mobile World Congress (MWC).

"Quan hagi passat un any, esperem haver après lliçons d'aquesta crisi, de la sanitària, de les conseqüències socials i d'haver aprofitat o vist les oportunitats que també dóna la crisi", ha assenyalat el primer tinent d'alcalde.

INCENTIUS A l'AUTOMÒBIL

D'altra banda, Collboni ha reiterat que han parlat amb Nissan i Seat perquè hi hagi ajudes al sector de l'automòbil des del punt de vista de la modernització digital, però també en la reactivació del consum, que creu que ha de donar-se de manera urgent: "El problema que tenim ara és que hi hagi demanda".

Quant a l'MWC, ha subratllat que la celebració de l'esdeveniment de 2021 serà diferent, amb mesures sanitàries, i ha dit que estan treballant en propostes per visibilizar el rellançament de la ciutat, més enllà del propi esdeveniment: "Volem posar més projecció i força comunicativa per dir que la ciutat torna a estar al món".

També ha explicat que en la campanya d'estiu d'aquest any s'ha de fer promoció del turisme nacional perquè és el que serà més possible de moure, ha dit, i dirigir-se a aquells països europeus on hagin "corredors segurs".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés