Publicat 17/6/2020 20:07:30 +02:00CET

Coronavirus.- Barcelona Activa atén més de 1.300 sol·licituds durant la crisi sanitària

Un comerç de Barcelona durant la desescalada per la pandèmia de la Covid-19
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Els districtes on s'han registrat més peticions han estat Nou Barris i Eixample

BARCELONA, 17 juny (EUROPA PRESS) -

Els Punts de Defensa de Drets Laborals de Barcelona Activa han atès 1.315 sol·licituds durant l'emergència sanitària, una xifra cinc vegades més alta que en el mateix període de l'any anterior, i ha realitzat més atencions que en tot el 2019, quan van fer 1.958.

La majoria dels casos han estat relacionats amb prestacions de la Seguretat Social (incapacitats, atur i jubilacions, entre d'altres), ERTE, ERE, acomiadaments i dubtes referents al salari, vacances, descansos i conciliació, ha informat l'Ajuntament de Barcelona aquest dimecres en un comunicat.

El tinent d'alcalde d'Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, i president de Barcelona Activa, Jaume Collboni, ha destacat que els resultats d'aquest servei (que s'ha ampliat i reconvertit en un servei d'assessorament telefònic) demostren que el reforç era "absolutament necessari per poder atendre les preocupacions i dubtes a nivell laboral de la ciutadania".

ATENCIONS PER DISTRICTES

Els districtes on s'han registrat més sol·licituds han estat Nou Barris (15%) i Eixample (15%), seguits de Sant Martí (14%), Sants-Montjuïc (12%), i Horta-Guinardó i Ciutat Vella (10%).

Els perfils de les persones que han fet les consultes corresponen en un 64% a dones i un 36% a homes, majoritàriament d'edats compreses entre els 30 i 45 anys (51%), seguits de persones entre 45 i 55 anys (23%), en situació laboral en actiu (46%) o en atur (41%), amb estudis secundaris (47%), universitaris (40%) o educació primària (13%).

Els Punts de Defensa de Drets Laborals, amb seu física a Ciutat Vella, Nou Barris i Sants-Montjuïc, han digitalitzat les seves tasques i han augmentat els recursos d'atenció a distància i, a més d'ampliar l'horari d'atenció en aquests punts, s'ha creat un nou Punt Telemàtic per facilitar l'accés al servei de forma no presencial per a tota la ciutat.

Des d'aquest dijous 18 de juny, l'atenció presencial als locals físics anirà reobrint progressivament, encara que abans serà necessari programar una visita amb antelació a través del telèfon 900 533 175.

el més llegit

  1. 1

    Detenen un jove de 32 anys per atropellar intencionadament la parella amb el cotxe en un carrer de Girona

  2. 2

    Detenen a Bordeus l'acusat de matar a punyalades un home aquest dissabte a Lleida

  3. 3

    Pas endavant per al futur entre aquàtic i de fitness de Reus

  4. 4

    Torra planteja un possible confinament de la Cerdanya però Salut el descarta

  5. 5

    L'ACA i l'ICFO desenvolupen un sistema de mesura ràpida de la qualitat de les aigües de bany