Publicado 17/06/2020 20:07

Coronavirus.- Barcelona Activa atén més de 1.300 sollicituds durant la crisi sanitria

Un comer de Barcelona durant la desescalada per la pandmia de la Covid-19
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Els districtes on s'han registrat més peticions han estat Nou Barris i Eixample

BARCELONA, 17 juny (EUROPA PRESS) -

Els Punts de Defensa de Drets Laborals de Barcelona Activa han ats 1.315 sollicituds durant l'emergncia sanitria, una xifra cinc vegades més alta que en el mateix període de l'any anterior, i ha realitzat més atencions que en tot el 2019, quan van fer 1.958.

La majoria dels casos han estat relacionats amb prestacions de la Seguretat Social (incapacitats, atur i jubilacions, entre d'altres), ERTE, ERE, acomiadaments i dubtes referents al salari, vacances, descansos i conciliació, ha informat l'Ajuntament de Barcelona aquest dimecres en un comunicat.

El tinent d'alcalde d'Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, i president de Barcelona Activa, Jaume Collboni, ha destacat que els resultats d'aquest servei (que s'ha ampliat i reconvertit en un servei d'assessorament telefnic) demostren que el refor era "absolutament necessari per poder atendre les preocupacions i dubtes a nivell laboral de la ciutadania".

ATENCIONS PER DISTRICTES

Els districtes on s'han registrat més sollicituds han estat Nou Barris (15%) i Eixample (15%), seguits de Sant Martí (14%), Sants-Montjuc (12%), i Horta-Guinardó i Ciutat Vella (10%).

Els perfils de les persones que han fet les consultes corresponen en un 64% a dones i un 36% a homes, majoritriament d'edats compreses entre els 30 i 45 anys (51%), seguits de persones entre 45 i 55 anys (23%), en situació laboral en actiu (46%) o en atur (41%), amb estudis secundaris (47%), universitaris (40%) o educació primria (13%).

Els Punts de Defensa de Drets Laborals, amb seu física a Ciutat Vella, Nou Barris i Sants-Montjuc, han digitalitzat les seves tasques i han augmentat els recursos d'atenció a distncia i, a més d'ampliar l'horari d'atenció en aquests punts, s'ha creat un nou Punt Telemtic per facilitar l'accés al servei de forma no presencial per a tota la ciutat.

Des d'aquest dijous 18 de juny, l'atenció presencial als locals físics anir reobrint progressivament, encara que abans ser necessari programar una visita amb antelació a través del telfon 900 533 175.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés