Publicado 11/10/2019 19:07

Colau proposa canvis en impostos i taxes que reportaran 82 milions a les arques municipals

Terrasses en la Rambla de Catalunya
EUROPA PRESS - Archivo

   Es multiplica per quatre la taxa de les terrasses al centre i augmenta un 17% la grua

   BARCELONA, 11 oct. (EUROPA PRESS) -

   El Govern municipal de Barcelona ha presentat una proposta d'actualització i revisió de les Ordenances Fiscals per a l'exercici de 2020 i successius que preveuen tenir un impacte total de 82 milions d'euros en els ingressos de les arques municipals, ha informat en un comunicat aquest divendres.

   L'Ajuntament ha detallat que incorpora una "adequació" de l'Impost de Béns Immobles (IBI) als nous valors cadastrals i l'actualització d'algunes taxes, com les que regulen l'estacionament de vehicles en superfície, el clavegueram i les terrasses en la via pública.

   "Es tracta d'una proposta ambiciosa que té com a objectiu fer front a l'emergncia climtica i lluitar contra la contaminació, d'un costat, i per l'altre, garantir un espai públic de qualitat davant el seu ús intensiu", ha explicat el consistori.

   Aquesta és la proposta inicial de modificació de les ordenances vigents que planteja el Govern municipal i que inicia la tramitació amb el dictamen de la Comissió d'Economia i Hisenda del proper 15 d'octubre, pas previ a la seva aprovació provisional per part del ple del 25 d'octubre.

   En relació a l'IBI, es preveu una baixada dels tipus impositius i la suspensió dels topalls, després de tres exercicis seguits en els quals s'ha congelat el rebut en el 98% dels habitatges, i es preveu un recrrec del 50% en la quota líquida de l'impost als habitatges d'ús residencial que estiguin buides.

   Així mateix, s'elimina la bonificació per domiciliació bancria del rebut i es preveu un increment de l'IBI associat als Béns Immobles de Característiques (BICES), amb el qual graven les activitats del Port de Barcelona i la Central Regasificadora, entre d'altres.

IMPOST DE VEHICLES

   Es proposa un increment del coeficient a partir del com es calcula la tarifa de l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecnica (IVTM) per a turismes i motocicletes, així com un canvi en les bonificacions en l'impost per als vehicles menys contaminants.

   Actualment, els vehicles Zero Emissions i Eco tenen una bonificació del 75% i els de gasolina que emetin fins el 120 grams per kilómetre de CO2 del 25%, i amb la proposta per 2020 els vehicles Zero Emissions la tindran del 75%, els Eco del 25% i els últims deixaran d'estar bonificats.

   Incrementar el preu de l'estacionament en superfície, i s'establiran preus variables segons criteris ambientals en l'rea Blava i rea Verda (en ús for), i es mantindr la tarifa dels residents, encara que eliminant bonificacions als bons conductors i incorporant el pagament a l'agost.

   També s'amplia l'horari de l'rea Blava i es pagar aparcar els dies laborables de 14 a 16 hores, i el servei de la grua municipal pujar un 17%: la retirada d'un turisme passar dels 147,69 euros actuals als 173, un increment que cobrir el 95% del cost del servei.

OBRES, CLAVEGUERAM I TERRASSES

   El Govern municipal proposa augmentar l'impost sobre construccions, installacions i obres, passant del vigent 3,35% al mxim perms per llei, un 4%, així com un increment de les tarifes del clavegueram per augmentar la cobertura dels costos del servei del 33% al 75% (del que estaran exemptes les famílies en situació de pobresa energtica).

   L'increment de les tarifes per a les terrasses inclou una nova classificació per zones "ajustada a la realitat actual", i que encareix el preu de les que es troben al centre de la ciutat i en zones de gran afluncia, on el preu es cuadruplica, encara que l'Executiu assegura que vol incentivar l'activitat empresarial, per la qual cosa elimina la taxa d'inici d'activitat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés