Publicat 14/01/2020 13:39CET

Colau no volarà a menys de 1.000 quilòmetres si hi ha una alternativa en tren inferior a 7 hores

Recurs de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.
EUROPA PRESS

Demana electrificar el Port i l'Aeroport i eliminar les exempcions sobre el querosè

BARCELONA, 14 gen. (EUROPA PRESS) -

Els regidors del Govern de Barcelona, que lidera Ada Colau, i el personal municipal no utilitzarà l'avió per desplaçar-se a distàncies inferiors a 1.000 quilòmetres que tinguin alternatives ferroviàries inferiors a set hores, menys en casos excepcionals.

En una roda de premsa, la tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha dit que el Govern municipal ha decidit prendre una decisió a la qual no els obliga ningú, "però que és necessària i exemplar".

Sanz ha animat altres administracions i empreses a sumar-s'hi: "Si hi ha un vol que contamina i un tren que no contamina, tirarem la segona opció", i ha recordat que aquest dimecres es decretarà l'emergència climàtica a la ciutat.

El global de l'activitat vinculada al Port i a l'Aeroport genera un total de 12,9 tones anuals de CO2, quatre vegades més que les emissions totals de CO2 que emet la ciutat de Barcelona, ha explicat.

Pel que fa als contaminants a l'aire, el Port és responsable del 7,6% dels òxids de nitrogen (NOx) i d'entre el 9 i el 12% de les partícules en suspensió (PM) que es respiren a la ciutat.

MÉS ELECTRIFICACIÓ

En aquest sentit, l'Ajuntament proposa eliminar els vols curts amb alternatives ferroviàries, eliminar les exempcions al querosè, avançar en l'electrificació del Port i de l'Aeroport, i impulsar la generació de renovables.

Les demandes es faran a través de la taula d'emergència climàtica, en què hi ha el Port, l'Aeroport, l'Estat i la Generalitat, entre d'altres, i també a partir dels espais de diàleg i coordinació que existeixen.

Respecte a l'Aeroport, que genera 7,6 milions de tones de CO2 l'any, demana electrificar les flotes de terra, instal·lar més de 400.000 metres quadrats de panells solars i potenciar-ne la connexió amb la ciutat a través del transport públic.

PORT BASE

En el cas del Port, que emet 5,3 tones de CO2 anuals, l'Ajuntament proposa una fiscalitat ambiental que penalitzi els vaixells més contaminants, impulsar l'electrificació de vaixells, empreses i activitat pròpia i instal·lar panells solars.

A més a més, vol reduir el nombre de vaixells i creuers que fan escala a la ciutat, en una aposta per un model de Port Base, que se sumaria a una reducció de terminals, i a una millora dels accessos ferroviaris al Port.

El regidor d'Emergència Climàtica, Eloi Badia, i Sanz han coincidit que totes dues infraestructures han d'elaborar plans per reduir les emissions i incloure'ls en els seus plans directors presents i futurs.

el més llegit

  1. 1

    Registren un terratrèmol de 3,3 graus amb epicentre a Cassà de la Selva (Girona)

  2. 2

    Osona lidera un projecte d'innovació social i sanitària d'atenció domiciliària

  3. 3

    Dos detinguts a Reus per un robatori en una fruiteria i una fleca

  4. 4

    Tardà aposta per "reduir" el pes de JxCat al proper Govern amb els comuns i la CUP

  5. 5

    Salut confirma el segon cas de la soca britànica de Covid-19 a Catalunya

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés