Publicado 14/01/2020 13:39

Colau no volar a menys de 1.000 quilmetres si hi ha una alternativa en tren inferior a 7 hores

Recurs de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.
EUROPA PRESS

Demana electrificar el Port i l'Aeroport i eliminar les exempcions sobre el queros

BARCELONA, 14 gen. (EUROPA PRESS) -

Els regidors del Govern de Barcelona, que lidera Ada Colau, i el personal municipal no utilitzar l'avió per desplaar-se a distncies inferiors a 1.000 quilmetres que tinguin alternatives ferroviries inferiors a set hores, menys en casos excepcionals.

En una roda de premsa, la tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha dit que el Govern municipal ha decidit prendre una decisió a la qual no els obliga ningú, "per que és necessria i exemplar".

Sanz ha animat altres administracions i empreses a sumar-s'hi: "Si hi ha un vol que contamina i un tren que no contamina, tirarem la segona opció", i ha recordat que aquest dimecres es decretar l'emergncia climtica a la ciutat.

El global de l'activitat vinculada al Port i a l'Aeroport genera un total de 12,9 tones anuals de CO2, quatre vegades més que les emissions totals de CO2 que emet la ciutat de Barcelona, ha explicat.

Pel que fa als contaminants a l'aire, el Port és responsable del 7,6% dels xids de nitrogen (NOx) i d'entre el 9 i el 12% de les partícules en suspensió (PM) que es respiren a la ciutat.

MÉS ELECTRIFICACIÓ

En aquest sentit, l'Ajuntament proposa eliminar els vols curts amb alternatives ferroviries, eliminar les exempcions al queros, avanar en l'electrificació del Port i de l'Aeroport, i impulsar la generació de renovables.

Les demandes es faran a través de la taula d'emergncia climtica, en qu hi ha el Port, l'Aeroport, l'Estat i la Generalitat, entre d'altres, i també a partir dels espais de dileg i coordinació que existeixen.

Respecte a l'Aeroport, que genera 7,6 milions de tones de CO2 l'any, demana electrificar les flotes de terra, installar més de 400.000 metres quadrats de panells solars i potenciar-ne la connexió amb la ciutat a través del transport públic.

PORT BASE

En el cas del Port, que emet 5,3 tones de CO2 anuals, l'Ajuntament proposa una fiscalitat ambiental que penalitzi els vaixells més contaminants, impulsar l'electrificació de vaixells, empreses i activitat prpia i installar panells solars.

A més a més, vol reduir el nombre de vaixells i creuers que fan escala a la ciutat, en una aposta per un model de Port Base, que se sumaria a una reducció de terminals, i a una millora dels accessos ferroviaris al Port.

El regidor d'Emergncia Climtica, Eloi Badia, i Sanz han coincidit que totes dues infraestructures han d'elaborar plans per reduir les emissions i incloure'ls en els seus plans directors presents i futurs.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés