Publicat 7/8/2020 13:29:18 +02:00CET

El Bicing de Barcelona registra 18.572 nous abonaments entre maig i juliol

El servei de Bicing de Barcelona
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

L'Ajuntament assegura que la recuperació del servei ha estat "ràpida i estable" després de l'estat d'alarma

BARCELONA, 7 ago. (EUROPA PRESS) -

El servei de Bicing de Barcelona ha experimentat un creixement d'abonats durant els mesos de maig, juny i juliol, coincidint amb la finalització de l'estat d'alarma pel coronavirus, i ha registrat un total de 18.572 altes, la qual cosa suposa un augment del 77% respecte els mateixos mesos de l'any passat.

En un comunicat aquest divendres, l'Ajuntament de la capital catalana ha valorat que aquest increment d'abonats confirma que el servei és "un de les maneres de transport més segures, sostenibles i saludables que actua com a complement a la descongestió de la resta del transport públic".

El consistori ha afirmat que la recuperació del Bicing després de l'estat d'alarma "ha estat ràpida i estable" i que ja s'han aconseguit xifres d'usos al nivell de principis d'any.

El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha celebrat la recuperació d'usuaris, que coincideix amb la implementació de noves estacions que està fent el consistori, i ha assegurat que el Bicing "s'està consolidant com una forma de transport individual, compartit i sostenible".

MÉS D'1,3 MILIONS D'USOS

Les noves altes d'abonats aquest mes de juliol han passat de 110.857 al 2019 fins als 125.346 al 2020 i, aquest mateix mes s'han superat els usos del mateix període de l'any passat, amb més d'1,3 milions.

El servei va patir una forta caiguda d'ús quan es va suspendre en decretar-se l'estat d'alarma, passant dels 1.218.526 al febrer als 21.861 a l'abril, quan es va reprendre i "l'evolució es va incrementar de forma exponencial".

PER DISTRICTES

La gran majoria de noves altes procedeixen de barris on ja hi havia el servei, com l'Eixample, Ciutat Vella o Sant Martí, encara que s'ha constatat l'increment d'abonaments en barris on fins ara no hi havia estacions, registrant un 12% d'altes en Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu.

Un 30% dels usos registrats pels nous usuaris corresponen a viatges amb bicicleta elèctrica, que ha incrementat el seu ús: en dies laborables registren una mitjana de 7,6 usos al dia, mentre que una mecànica registra 6,55, encara que el nombre total de bicis elèctriques és inferior; actualment la xarxa té 1.500 elèctriques i 5.000 mecàniques.

MÉS ESTACIONS

Durant aquest any ha continuat l'ampliació del servei i ja s'han instal·lat 79 de les 97 noves estacions previstes i les 18 restants entraran en funcionament durant l'últim trimestre de 2020 amb un total de 519 estacions.

Amb la incorporació de les noves estacions, s'aconseguirà incrementar el servei en tots els districtes de Barcelona amb Horta-Guinardó i Nou Barris com a districtes en augment, amb 21 i 16 estacions respectivament.

D'aquesta manera, el Bicing arribarà a barris on fins ara no tenia presència com la Marina del Prat Vermell, Trinitat Nova, Canyelles i la Vall d'Hebron, Vallcarca i els Penitents, la Clota, el Carmel, el Verdum, les Roquetes i Ciutat Meridiana.