Publicat 12/04/2021 15:54CET

Barcelona transformarà l'antiga Mercedes-Benz per allotjar 1.450 habitatges

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau (3e), i la segona tinent d'alcalde, Janet Sanz (2d), durant una visita a la fàbrica Mercedes-Benz de Sant Andreu. Catalunya (Espanya),12 d'abril del 2021.
David Zorrakino - Europa Press

Es tracta d'un projecte mixt que preveu generar 3.000 ocupacions vinculades a la indústria 4.0

BARCELONA, 12 abr. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha presentat el projecte de transformació de l'antiga fàbrica Mercedes-Benz, al districte de Sant Andreu, que preveu construir 1.450 habitatges i generar 5.000 ocupacions, 3.000 vinculades a les indústries creatives i la indústria 4.0.

En una roda de premsa aquest dilluns, la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha explicat que han arribat a un acord amb la propietat, la societat Conren Tramway, per passar d'una zona industrial en desús des del 2007 a crear un àmbit que combini ús residencial i productiu.

La regidora ha assegurat que el projecte no tindrà cap cost per a l'Ajuntament i que l'assumirà la propietat: "L'Ajuntament no hi farà inversió, nosaltres tramitarem la Modificació del Pla General Metropolità (MPGM) i el cost l'assumirà el promotor".

Sobre l'habitatge, ha detallat que el projecte hi destinarà 117.000 metres quadrats --el 60%--, i, dels 1.450 pisos previstos, el 40% seran en règim de protecció oficial (580) i la resta, lliures, i amb l'objectiu final que la meitat del total siguin de lloguer.

Es treballarà en una millora de la connectivitat amb els barris de l'entorn i l'obertura del recinte, tot i que serà un espai sense vehicles privats a l'interior i amb prioritat per als vianants i la mobilitat sostenible amb bici i patinet, en el projecte de 'superilles'.

A més, es projecta el manteniment i conservació dels edificis industrials, la creació de noves zones verdes i d'equipaments públics, que es consensuaran amb els veïns de l'entorn a través d'un procés participatiu.

MÉS ÚS INDUSTRIAL

Sobre l'ús industrial, Sanz ha explicat que es passarà dels 71.000 metres quadrats als 84.000 per a activitat econòmica i equipaments privats: 53.000 dels quals per impulsar activitat industrial i 33.000 més per a botigues en planta baixa, oficines i activitat industrial.

Sanz ha dit que es reconvertirà la nau central a "la nova plaça Mercedes", al voltant de la qual se situaran equipaments com la Facultat de Disseny i Enginyeria Elisava i la seu institucional de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

La Fundació Leitat també instal·larà un centre propi que preveu crear 3.000 ocupacions vinculades a les indústries creatives i 4.0., en un projecte que s'emmarca en l'estratègia global de regeneració urbana dels barris del Besòs.

El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha assegurat que fa anys que els veïns demanaven una transformació de la zona: "Ens demanen oportunitats econòmiques i habitatge digne per als seus fills", ha expressat.

HORITZÓ 2026

Colau ha assegurat que l'àrea del Besòs serà la protagonista de la reactivació econòmica de la ciutat després de la pandèmia, i ha agraït el paper de Sanz i de la propietat per a l'èxit del projecte, en una col·laboració que ha qualificat d'"exemplar".

La propietat preveu acabar la facultat d'Elisava i la nova seu de la UVIC l'últim trimestre del 2023, i acabar la resta d'edificis per fases entre el 2024 i 2026, i ha insistit que la seva intenció és "no endarrerir el projecte".

El conveni entre l'Ajuntament i Conren Tramway s'aprovarà en la Comissió de Govern de dijous, després de la qual s'haurà d'aprovar la MPGM, que concretarà l'ordenació i paràmetres urbanístics del recinte.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés