Publicat 08/04/2021 13:18CET

Barcelona es torna a promocionar en el mercat rus com una destinació segura davant la pandèmia

La directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro; el regidor de Turisme de Barcelona, i el president del consorci, Eduard Torres en una roda de premsa sobre la primera promoció presencial postcovid a Rússia.
EUROPA PRESS

Confia en l'avanç de la vacunació per reactivar el sector turístic a l'estiu

BARCELONA, 8 abr. (EUROPA PRESS) -

Turisme de Barcelona encapçalarà la setmana vinent una missió de promoció presencial a les ciutats russes de Moscou i Sant Petersburg per accelerar la reactivació del sector i situar-se com una destinació segura davant la pandèmia de la covid-19.

En una roda de premsa d'aquest dijous, el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha destacat que "amb el procés de vacunació avançat, el certificat verd digital i amb una Setmana Santa en la qual s'han vist ganes de viatjar, veiem la llum al final del túnel".

Aquesta acció forma part de l'acord que el consorci va signar amb l'organisme homòleg a Moscou per establir un marc de cooperació bilateral i enfortir el flux de turisme entre les destinacions turístiques.

La directora general del consorci, Marian Muro, ha dit que volen incrementar en un 10% el visitant rus que ve a Barcelona els pròxims dos anys, tot i que ha admès que dependrà de la freqüència de vols i altres aspectes "que s'escapen de les seves mans".

El 2019 Barcelona va rebre 195.450 visitants russos (2,1% de quota de mercat), van fer 486.785 pernoctacions i la capital catalana acull un de cada cinc turistes russos que arriben a Espanya.

Muro ha explicat que es tracta d'un mercat que dona molta importància a la identitat pròpia i a l'estil de vida de Barcelona, que se sent atret per la cultura i el patrimoni arquitectònic, amant de la música i el teatre, la gastronomia i el producte de qualitat i de proximitat.

EL 80% VOL VIATJAR

Des que es van començar a relaxar les restriccions, prop del 80% del mercat rus desitja fer un viatge, sobretot el 2021, i el primer trimestre d'aquest any Rússia ha estat un dels mercats que més reserves de vols internacionals ha fet.

Ha afegit que el viatger rus té una percepció d'Europa com una destinació segura i que la majoria dels qui es proposen viatjar aquest any tenen un perfil "d'alt nivell adquisitiu" i interès per la cultura, el clima, les compres i la gastronomia, entre d'altres.

En relació amb la despesa mitjana, el visitant rus gasta 446,56 euros per persona, un valor per sobre de la mitjana general, que se situa en els 345,49 euros (sense comptar allotjament i transport), una diferència que s'eleva en l'allotjament: dels 406,47 euros per viatger rus en comparació amb els 270,97 de mitjana.

PRINCIPALS COMPETIDORS

Muro ha explicat que les principals ciutats europees competidores pel mercat rus són París i Roma, tot i que ha confiat en la feina de promoció que fa la capital catalana: "Això serà una cursa i tots els destins treballen en un marc postcovid".

Ha avançat que aquesta acció a Rússia la seguiran d'altres a França, Gran Bretanya i els Estats Units, i el regidor de Turisme, Xavier Marcé, ha insistit que la gestió del sector no pot ser passiva i s'ha de treballar conscientment als mercats que es vol atreure.

"Aquesta acció és una mostra del canvi cap al turisme que volem: més compromès, aspiracional i sostenible, el qual volem veure en el futur des de Barcelona, amb campanyes com aquesta per a segments específics", ha conclòs Marcé.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés