Publicado 05/10/2020 14:31

Barcelona projecta reduir els desplaçaments en les hores punta amb horaris flexibles

El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha presidit aquest dilluns la signatura d'un acord de collaboració amb els principals sindicats i patronals per potenciar una mobilitat més sostenible, eficient i segur.
AJUNTAMENT DE BARCELONA

   BARCELONA, 5 oct. (EUROPA PRESS) -

   El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha presidit aquest dilluns la signatura d'un acord de collaboració amb els principals sindicats i patronals per potenciar una mobilitat més sostenible, eficient i segura a la ciutat i la seva rea metropolitana.

   En la seva intervenció, Collboni ha emplaat les empreses a acordar amb els seus empleats la promoció d'horaris flexibles, amb l'objectiu de reduir la congestió i evitar que els desplaaments es concentrin en les hores punta.

   En l'acte també han participat el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre; el de Pimec, Josep González, i els secretaris generals de CC.OO. i UGT, Javier Pacheco i Camil Ros, així com la regidor de Mobilitat i la comissionada Raquel Gil.

   Els principis que inspiren 'El Pacte per a una nova mobilitat laboral a Barcelona' són la salut, la qualitat de vida i la conciliació laboral i familiar, la sostenibilitat i la qualitat ambiental de l'entorn i la collaboració públic-privada, la competitivitat i la productivitat.

   Collboni ha dit que l'Ajuntament crear una taula de coordinació i seguiment del pacte, i també una oficina municipal de coordinació, assessorament i recursos per aconseguir els objectius i compromisos marcats.

   El Govern municipal ha assenyalat que l'objectiu és que les grans empreses de la ciutat (de més de 500 treballadors), així com els grans centres educatius i esportius, tinguin plans de desplaament.

   DEBAT PER Al CONSENS

   Sánchez Llibre ha demanat a l'Ajuntament que s'escolti a totes les parts per aconseguir un veritable consens, mentre que González ha alertat que el pacte no pot oblidar la importncia del sector turístic en l'economia i la mobilitat a la ciutat.

   Pacheco ha advertit que "la classe treballadora viu un procés de gentrificación" que els allunya del centre de les ciutats i, moltes vegades, dels seus llocs de treball, i ha afegit que el teletreball no pot envair la vida privada de les persones.

   Així mateix, Ros ha apostat per abordar una visió de la Barcelona metropolitana, que inclogui les zones industrials properes, i ha demanat que els costos de transició cap a una mobilitat més sostenible "no els paguin els treballadors".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés