Actualitzat 22/05/2018 16:56

Barcelona presenta el Programa Global Cities i busca convertir-se en referent internacional

Presentació del programa Global Cities
EUROPA PRESS

BARCELONA 22 maig (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona i la fundació Cidob han presentat aquest dimarts el Programa Global Cities, que té com a objectiu convertir la ciutat en un referent internacional de l'estudi de les ciutats globals, generar coneixement a partir de l'anàlisi comparativa entre nuclis urbans del món i oferir solucions innovadores i sostenibles.

El director del Cidob, Jordi Bacaria, ha destacat en roda de premsa que el programa servirà als ciutadans perquè té caràcter local "però ambició internacional", i que les temàtiques sobre les quals reflexionarà són la construcció d'un nou municipalisme internacional i el dret a la ciutat.

El director del programa Cidob, Agustí Fernández de Losada, ha explicat que el nou municipalisme vol que les ciutats generin aliances entre elles perquè, segons ha dit, "és l'era de les ciutats i el 2050 prop del 70% de la població es calcula que hi viurà".

El segon concepte, el dret a la ciutat, és "el paradigma que articula una nova relació entre la ciutat i els seus habitants" ha dit, i té com a reptes l'impuls de l'ús de l'espai públic, la seguretat, l'accés als serveis públics, la gentrificació de la ciutat, mobilitat sostenible i la democratització.

ELS REPTES DEL PROGRAMA

"El programa vol posar solucions als reptes del XXI de les ciutats a través de la investigació i de comparar experiències", i ha afegit que tot això es canalitzarà a través de ponències, presentacions, debats, conferències i activitats.

"És a les ciutats on es desenvolupen les problemàtiques del segle que responen lògiques globals, com el canvi climàtic i les migracions, però també és on es troben les solucions", i ha assegurat que les ciutats progressivament exigeixen accedir al coneixement i a l'àmbit internacional.

La coordinadora científica del Programa Global Cities, Eva Garcia, ha esmentat que Mèxic DF serà un exemple de ciutat a investigar per la seva Carta pel Dret a la Ciutat, "un exemple de democràcia social interessant que genera debat entre el govern i la societat civil".

Així mateix, ha destacat Sao Paulo (el Brasil) per la seva aposta cultural, Montevideo (l'Uruguai) per la seva experiència en feminització de la política, Pikine (el Senegal) per la inclusió de les perifèries i el seu corresponent estudi, Nairobi (Kenya) pel desafiament social, i el cas de Gwangju (Corea del Sud) per "la materialització dels drets humans en les polítiques públiques del país".

EL SUPORT DE L'AJUNTAMENT

El primer tinent d'alcaldia, Gerardo Pisarello, ha celebrat la iniciativa i ha destacat que Barcelona "té gran experiència municipalista i una tradició de reflexió urbana que amb aquest projecte es pot aprofitar".

Ha elogiat la ciutat, que "és capaç de generar espais d'innovació i creació per encarar els grans reptes globals", i ha assenyalat que Barcelona és un actor central que ha de resoldre les exigències dels seus habitants.

"Els reptes de Barcelona impliquen combatre la desigualtat, apostar per la sostenibilitat i la innovació socioeconòmica, adaptar la ciutat a la revolució tecnològica, i feminitzar la política, entre altres exemples", i ha reivindicat que amb aquest programa la intenció és millorar les polítiques públiques des d'aquestes noves perspectives.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona

Contingut patrocinat


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona