Actualizado 26/11/2018 13:17

Barcelona posa en marxa l'última fase de la nova xarxa de bus amb cinc línies més

Nova xarxa de bus de Barcelona
TMB

L'Ajuntament assegura que treballarà amb els veïns si es requereixen ajustos a la xarxa

BARCELONA, 26 nov. (EUROPA PRESS) -

L'última fase de la nova xarxa d'autobús de Barcelona s'ha posat en marxa aquest dilluns amb cinc noves línies, amb les quals la ciutat en suma 28 d'altes prestacions i dona un "gran pas per posar-se al nivell d'altres capitals europees", ha dit en unes declaracions als mitjans la regidora de Mobilitat i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Mercedes Vidal.

Aquestes cinc línies noves són la H2, que va des de l'avinguda Esplugues a Trinitat Nova; la V1, de Granvia l'Hospitalet a l'avinguda Esplugues; la V19, de la Barceloneta a Alfonso Comín; la V23, de Nova Icària a Can Marcet, i la V25, també de Nova Icària a Horta, que han comportat diverses modificacions en les línies convencionals.

La nova xarxa de bus és "la transformació més important del transport públic en superfície que ha vist Barcelona durant dècades", ha sostingut Vidal, que ha assenyalat que, precisament per aquesta importància, no és senzill implantar-la, perquè no és fàcil acostumar-se als canvis.

Ha defensat la necessitat que el transport públic en superfície sigui igual de competitiu que el subterrani, de manera que viatjar en bus sigui "tan fàcil i automàtic" com fer-ho amb metro, ha ressaltat juntament amb el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, i el director de Serveis de Mobilitat de l'Ajuntament, Adrià Gomila.

Amb la culminació de la xarxa, es preveu que les línies passin a transportar 460.000 viatgers els dies laborables --el 60% del passatge de la xarxa de busos de TMB--, que comptaran amb 97 àrees d'intercanvi mitjançant les quals els usuaris podran arribar a pràcticament qualsevol punt de la ciutat amb un trasbord.

"AJUSTOS" DAVANT LES QUEIXES

Preguntada per les queixes dels veïns per l'eliminació i modificació d'altres línies de bus, Vidal ha destacat que la implantació de la nova xarxa requereix un "període d'adaptació" i avaluació del funcionament de les línies i veure si calen més ajustos.

Ha assegurat que s'han fet ajustos durant tota la implantació de la nova xarxa i que es farà també en aquesta fase si és necessari, i es treballarà amb els districtes i amb els veïns, segons Vidal, que ha manifestat: "És un procés de transformació radical del bus com mai no s'ha fet a la ciutat, i és lògic que hi hagi problemes en la seva implantació i una necessitat d'ajustar-los a posteriori".

"Ara tenim un esquelet desplegat per a la millora òptima del bus en superfície, però hem de veure com li donem més prioritat, com passa per davant del vehicle privat en superfície", ha subratllat la regidora, que ha avançat que s'aniran promovent mesures perquè el bus guanyi espai i prioritat a Barcelona.

Preguntada pel bus que havia d'implantar-se a la Diagonal i que el Govern d'Ada Colau va descartar, ha insistit que aquesta avinguda no requereix més autobusos, sinó un altre tipus de transport amb més capacitat com el tramvia --que va ser rebutjat pel ple municipal--, que a més permetria que els busos que ara es troben a la Diagonal es destinessin a altres punts de la ciutat, ha remarcat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés