Publicado 12/05/2021 15:33

Barcelona impulsa un projecte pilot per digitalitzar els comeros presencials

Arxiu - Una pantalla mostra el control d'aforament a la floristeria Navarro, on s'ha instaurat la prova pilot BCNRetailLab.
LAURA SORIANO / BARCELONA ACTIVA

Pretén millorar l'experincia de compra i fidelitzar i atreure nous clients

BARCELONA, 12 maig (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona, a través de la direcció de Comer i Barcelona Activa, i el Cercle Tecnolgic de Catalunya (CTecno), ha impulsat el projecte pilot BCNRetailLab que pretén personalitzar la digitalització de les botigues i contribuir a reactivar-les.

El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; la regidora de Comer, Montserrat Ballarín; i el director de CTecno, Xavier Sellars, han presentat aquest dimecres la prova pilot, que ja s'ha instaurat a quatre establiments de Cor Eixample: Navarro flors, Barrabes, Crearte Styling i Crois Croissant Gourmet.

En aquestes botigues s'hi han installat pantalles interactives per conixer el perfil i interessos de la clientela, sensors per saber quines són les zones més transitades i els productes més buscats, i controlar l'aforament per fer estadístiques dels moments de més afluncia, entre altra tecnologia per facilitar l'experincia del client.

L'elecció d'aquests quatre establiments respon a quatre criteris: que tinguin molta presncia de venat de l'entorn i amb molta circulació, que treballin amb marques reconegudes, un local de serveis de proximitat representatiu de l'entorn, i un establiment singular representatiu de la histria i identitat del barri.

A més, el consistori estima que la iniciativa no només impactar les quatre botigues sinó les 164 de l'entorn, que arriba a un milió de persones, i preveu que faciliti la interconnexió i promocions creuades entre botigues, "desplegant una nova manera de xarxa digital sobre el barri".

2.500 BOTIGUES EN DOS ANYS

L'objectiu de la prova, ha explicat Ballarín, és validar que la introducció de la tecnologia a l'establiment té un impacte directe sobre els indicadors de negoci de les botigues i poder estendre el projecte al conjunt de comer de la ciutat.

En aquest sentit, un cop avaluats els primers resultats de la prova al juliol, s'estudiar aplicar-la a altres establiments, amb la intenció d'arribar als 2.500 els prxims dos anys, ha subratllat Collboni.

El primer tinent d'alcalde ha assegurat que amb el projecte volen "demostrar que la digitalització pot reforar el comer de proximitat físic" i ha assenyalat que amb aquest preservaran el comer de proximitat de qualitat i el reactivaran econmicament.

La prova pilot compta amb una inversió de 150.000 euros (finanats a parts iguals per l'Ajuntament i CTecno) i forma part del Pla de Digitalització del Comer de Barcelona, que el consistori va impulsar arran de la pandmia per disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comer presencial els prxims anys.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés