Publicado 08/06/2021 17:49

Barcelona impulsa un programa perqu 400 botigues despleguin plans de digitalització

La directora general d'Endesa a Catalunya, Isabel Buesa; els propietaris de la Pastisseria Barcelona; el primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, i la regidora de Comer, Montserrat Ballarín.
EUROPA PRESS

La iniciativa Re-connectant est finanada per Endesa i comptar amb 20 agents digitals

BARCELONA, 8 juny (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i amb Endesa i Barcelona Comer, ha impulsat el programa Re-connectant amb el qual fins a 400 botigues podran elaborar i implementar un pla digital que els ajudi a recuperar l'activitat econmica després de la pandmia.

El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni; la directora general d'Endesa a Catalunya, Isabel Buesa; el president de Barcelona Comer, Salva Vendrell; i la regidora de Comer, Montserrat Ballarín, han presentat aquest dimarts aquest acord per reactivar el comer de proximitat de la ciutat.

El pla se centra en la digitalització d'establiments amb poca presncia a internet i sense implementació d'elements de comunicació i venda en línia, que acompanyaran amb un servei de suport tcnic perqu despleguin el seu pla de digitalització i disposin de recursos i eines.

A més a més, el programa impulsar el talent jove amb la contractació de 20 agents digitals que faran el seguiment i la implantació personalitzada a cada botiga, de manera que s'ofereix la primera oportunitat laboral a joves amb estudis recents de grau especialitzat relacionat amb el mrqueting i presncia en línia, 'community manager' i comunicació digital.

L'acord s'emmarca en el Pla de Digitalització del Comer que l'Ajuntament va impulsar fa un any arran de la pandmia per disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comer de cara als prxims anys.

FINANAT PER ENDESA

Endesa finana aquest projecte amb 500.000 euros dins el seu Pla de responsabilitat pública per la covid-19, mentre que Barcelona Comer gestiona i coordina l'equip dels 20 agents digitals que acompanyen els establiments en el procés de digitalització, i l'Ajuntament coordina el programa.

Buesa ha destacat el compromís d'Endesa amb la recuperació socioeconmica i l'ajuda als collectius més vulnerables després que en la primera fase del pla de responsabilitat va destinar 12 milions d'euros a material sanitari i a donacions a institucions públiques i privades que van lluitar contra la pandmia.

127 ESTABLIMNETS ADSCRITS

Collboni ha agrat a Endesa la seva collaboració amb el projecte perqu "els recursos públics són limitats i les necessitats illimitades", malgrat que l'Ajuntament ha invertit prcticament 90 milions d'euros a reactivar l'econmica, ha apuntat.

Ha explicat que fins ara s'havien fet un diagnstic i recomanacions perqu les botigues es digitalitzessin i que, ara, amb la figura dels agents digitals, el procés de digitalització tindr "molt més xit".

De la seva banda, Ballarín ha assegurat que la ciutat avana de manera efectiva, clara i concreta cap a la digitalització, en les seves paraules, i que l'Ajuntament treballa de manera molt activa per innovar i digitalitzar el comer i la restauració: "Aquest projecte és un 'win-win'. Hi guanya tothom".

Vendrell ha subratllat que la pandmia ha posat en evidncia la capacitat de digitalització dels establiments, per la qual cosa veu "més que mai fonamental tenir presncia a internet i a les xarxes", i ha detallat que 127 botigues ja s'han adscrit a Re-connectant i que fins a final d'any s'hi podran apuntar un mxim de 400 a través del portal web de Barcelona Activa.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés