Publicat 08/06/2021 17:49CET

Barcelona impulsa un programa perquè 400 botigues despleguin plans de digitalització

La directora general d'Endesa a Catalunya, Isabel Buesa; els propietaris de la Pastisseria Barcelona; el primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, i la regidora de Comerç, Montserrat Ballarín.
EUROPA PRESS

La iniciativa Re-connectant està finançada per Endesa i comptarà amb 20 agents digitals

BARCELONA, 8 juny (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i amb Endesa i Barcelona Comerç, ha impulsat el programa Re-connectant amb el qual fins a 400 botigues podran elaborar i implementar un pla digital que els ajudi a recuperar l'activitat econòmica després de la pandèmia.

El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni; la directora general d'Endesa a Catalunya, Isabel Buesa; el president de Barcelona Comerç, Salva Vendrell; i la regidora de Comerç, Montserrat Ballarín, han presentat aquest dimarts aquest acord per reactivar el comerç de proximitat de la ciutat.

El pla se centra en la digitalització d'establiments amb poca presència a internet i sense implementació d'elements de comunicació i venda en línia, que acompanyaran amb un servei de suport tècnic perquè despleguin el seu pla de digitalització i disposin de recursos i eines.

A més a més, el programa impulsarà el talent jove amb la contractació de 20 agents digitals que faran el seguiment i la implantació personalitzada a cada botiga, de manera que s'ofereix la primera oportunitat laboral a joves amb estudis recents de grau especialitzat relacionat amb el màrqueting i presència en línia, 'community manager' i comunicació digital.

L'acord s'emmarca en el Pla de Digitalització del Comerç que l'Ajuntament va impulsar fa un any arran de la pandèmia per disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç de cara als pròxims anys.

FINANÇAT PER ENDESA

Endesa finança aquest projecte amb 500.000 euros dins el seu Pla de responsabilitat pública per la covid-19, mentre que Barcelona Comerç gestiona i coordina l'equip dels 20 agents digitals que acompanyen els establiments en el procés de digitalització, i l'Ajuntament coordina el programa.

Buesa ha destacat el compromís d'Endesa amb la recuperació socioeconòmica i l'ajuda als col·lectius més vulnerables després que en la primera fase del pla de responsabilitat va destinar 12 milions d'euros a material sanitari i a donacions a institucions públiques i privades que van lluitar contra la pandèmia.

127 ESTABLIMNETS ADSCRITS

Collboni ha agraït a Endesa la seva col·laboració amb el projecte perquè "els recursos públics són limitats i les necessitats il·limitades", malgrat que l'Ajuntament ha invertit pràcticament 90 milions d'euros a reactivar l'econòmica, ha apuntat.

Ha explicat que fins ara s'havien fet un diagnòstic i recomanacions perquè les botigues es digitalitzessin i que, ara, amb la figura dels agents digitals, el procés de digitalització tindrà "molt més èxit".

De la seva banda, Ballarín ha assegurat que la ciutat avança de manera efectiva, clara i concreta cap a la digitalització, en les seves paraules, i que l'Ajuntament treballa de manera molt activa per innovar i digitalitzar el comerç i la restauració: "Aquest projecte és un 'win-win'. Hi guanya tothom".

Vendrell ha subratllat que la pandèmia ha posat en evidència la capacitat de digitalització dels establiments, per la qual cosa veu "més que mai fonamental tenir presència a internet i a les xarxes", i ha detallat que 127 botigues ja s'han adscrit a Re-connectant i que fins a final d'any s'hi podran apuntar un màxim de 400 a través del portal web de Barcelona Activa.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés