Publicat 04/10/2021 16:06CET

Barcelona impulsa BCNMarket per comprar en línia a botigues locals

El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, presenta la plataforma BCNMarket i el 'Bonus Consum'
AJUNTAMENT DE BARCELONA

L'Ajuntament promourà el 18 d'octubre 280.000 vals de descompte a les botigues adherides

BARCELONA, 4 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dilluns la plataforma de compra en línia BCNMarket dedicada exclusivament a les botigues locals de la ciutat, i a la qual ja s'han adherit 2.500 establiments.

En una roda de premsa, el primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha explicat que a BCNMarket s'hi podran trobar tota mena de productes, consultar-ne informació, comprar-los directament o reservar-los per recollir-los a l'establiment.

La plataforma té el suport de l'Ajuntament, tot i que es tracta d'una iniciativa privada liderada per BarnaCom, que aglutina els eixos comercials de la ciutat, i ha estat desenvolupada tècnicament per Tiendeo i Manzaning.

Els comerciants que s'adhereixin ho poden fer de dues maneres: de manera gratuïta o pagant una quota mensual de vuit euros més IVA, i que permet la venda en línia, venda a domicili i suport tècnic, entre d'altres.

La regidora de Comerç, Montserrat Ballarín, ha explicat que BCNMarket està oberta a tots aquells establiments de proximitat que s'hi vulguin unir: "Treballem per donar continuïtat al comerç físic de la ciutat i complementar-lo amb el digital", ha afirmat.

BONUS CONSUM

A més a més, Collboni ha anunciat que per impulsar BCNMarket l'Ajuntament ha creat el 'Bonus Consum', un descompte de 10 euros per compres iguals o superiors a 20 euros que es podrà fer servir a els botigues adherides a la nova plataforma.

En total, es distribuiran 280.000 descomptes 'Bonus Consum' que es podran descarregar a partir del 18 d'octubre en el portal de BCNMarket, en una iniciativa que té l'objectiu de reactivar l'economia local i atraure usuaris a la nova plataforma.

L'Ajuntament destinarà 3,4 milions d'euros per impulsar els bons, que es podran bescanviar presencialment fins al 31 de desembre d'aquest any i que tindran una vigència de 15 dies des del moment que es descarreguin.

Aquesta iniciativa la impulsa el consistori juntament amb Barncom --formada per Barcelona Comerç i Barcelona Oberta-- Comertia, Pimec, Foment del Treball, el Gremi de Restauració, Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i Gremi d'Hotels de Barcelona.

"Estem davant l'Amazon dels comerços de Barcelona", ha dit Collboni, i ha afegit que es preveu que l'aportació de tres milions d'euros al projecte que ha fet l'Ajuntament tingui un retorn de 5,5 milions d'euros en compres al petit comerç de la ciutat.**

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés