Publicado 15/01/2019 16:25

Barcelona guanya pes com a ciutat vinculada a negocis, creativitat i tecnologia, segons un estudi

La responsable de la investigació, Núria Vila, i Gerardo Pisarello
EUROPA PRESS

BARCELONA, 15 gen. (EUROPA PRESS) -

Barcelona ha guanyat pes com a ciutat vinculada als negocis, la creativitat i la indústria tecnolgica, biomdica i digital, segons l'última edició de l'enquesta 'Barcelona als ulls del Món', realitzada per l'Ajuntament a més de 3.000 persones d'entre 18 i 65 anys, visitants per motius professionals, barcelonins, periodistes, empresaris i experts internacionals en 'city branding'.

En una roda de premsa aquest dimarts, el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha celebrat que Barcelona es mostri com una ciutat innovadora, equilibrada i especialista en la diversitat: "Cada vegada més som una ciutat de cincia, tecnologia i cultural, no només vinculada a l'activitat turística", ha dit.

L'informe té com a finalitat conixer l'evolució de significats de la Marca Barcelona, a partir de la comparativa amb un primer estudi el 2011, i identificar-ne les característiques diferencials, amb l'objectiu final de reforar la posició de Barcelona al món: "El 2011 se'ns veia com a destinació turística, mentre que el 2018 som una ciutat que es relaciona amb el turisme, els negocis i la investigació".

Les principals conclusions de l'estudi, que es va realitzar entre finals del 2017 i principis del 2018, mostren que la ciutat "té una imatge positiva a tot el món com a urbs coherent i transversal, amb un alt atractiu general", i és també reconeguda pel seu comer, turisme i capacitat per organitzar esdeveniments.

Entre els aspectes negatius, l'informe constata que Barcelona és una ciutat amb preus alts, petita delinqüncia, i massificació turística, uns aspectes que Pisarello ha relacionat amb els reptes propis d'una gran ciutat, i ha subratllat que el 45% dels enquestats "no troben res negatiu a destacar".

Així mateix, Pisarello ha dit que aquest 30 de gener es presentar el projecte de la Marca Barcelona: "Volem una ciutat que no deixi de ser innovadora, no volem ser un monocultiu turístic, per la qual cosa és important vincular-ho a la cultura i la ciutat. Volem caminar en aquesta direcció", ha insistit.

UNA CIUTAT PER VIURE

Segons l'estudi, l'atractiu de Barcelona com a ciutat per viure és "molt positiu" entre el públic internacional i, especialment, entre els empresaris, periodistes i persones que viatgen per negocis, i més enll de la qualitat de vida associada a la climatologia i l'ambient de la ciutat, es destaquen valors de la ciutat com la seva modernitat i les oportunitats professionals i personals que ofereix.

Experts en 'city branding', periodistes i empresaris estrangers destaquen la "solidesa" del teixit empresarial, les infraestructures, els centres universitaris i escoles de negocis, la millora del nivell mitj d'angls, així com el seu dinamisme per la creixent presncia d'empreses emergents i centres d'innovació i investigació.

També es consolida la percepció de Barcelona com una ciutat "divertida, amigable i viva", fins i tot per davant de ciutats com Amsterdam i San Francisco, i, a més, destaca com a líder en indústries creatives i culturals entre el públic general i s'associa amb marques de talent i creativitat com FC Barcelona, Zara, Desigual, Seat i Damm.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés