Publicado 19/05/2020 13:04

Barcelona estudia ampliar les llicències de motos i bicis compartides a partir d'estiu

La regidor de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, anuncia que l'Ajuntament estudia ampliar les llicncies de motos i bicis compartidasa partir d'estiu
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

   L'Ajuntament anuncia l'adjudicació definitiva dels vehicles d'ús compartit

   BARCELONA, 19 maig (EUROPA PRESS) -

   La regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, ha anunciat que l'Ajuntament estudia ampliar les llicncies de motos i bicis compartides a partir d'estiu, i també ha avanat que negociar amb l'rea metropolitana estendre aquest servei més enll de la capital catalana.

   Ho ha dit en una roda de premsa telemtica aquest dimarts al costat del gerent de Mobilitat i Infraestructures, Manuel Valdés, en la qual ha anunciat que l'Ajuntament ja ha fet l'adjudicació definitiva de les llicncies de motos i bicis d'ús compartit.

   En el cas de les motos, de les 21 empreses admeses inicialment, dues han renunciat al procediment i set més no han aportat la documentació, per la qual cosa s'han concedit un total de 4.176 llicncies a les 12 empreses que han passat el procés, rebent cadascuna, d'entrada, 348 llicncies per a tres anys.

   Les llicncies per a motos que han sobrat fins a arribar a les 6.958 previstes pel consistori s'han readjudicat de forma proporcional i amb carcter temporal, per via d'urgncia, a les empreses que han passat el procés de selecció i que estiguin interessades, per la qual cosa podran arribar a operar amb fins el 580 motos cadascuna.

   Operadors del sector com Ecooltra van criticar que el repartiment de les prop de 7.000 llicncies entre tantes empreses els faria retallar el servei, i, en aquest cas, aquesta empresa passar d'operar amb 2.300 motos a la capital catalana a fer-ho amb un mxim de 580.

   En relació a les bicicletes, de les deu empreses que es van presentar inicialment, només set han passat el procés de selecció per al repartiment de 3.031 llicncies, que rebran, al principi, 472 cadascuna, a excepció de Yego Urban Movility, que en rebr 200.

   Com en el cas de les motos, les llicncies sobrants fins a arribar a les 3.975 s'adjudicaran de forma proporcional i amb carcter temporal a les que estiguin interessades, la qual cosa els permetr gestionar fins a un mxim de 630 bicicletes a cadascuna.

30 DIES PER DESPLEGAR-SE

   Alarcón ha detallat que els adjudicataris tenen un període de 30 dies per desplegar les flotes, un termini que s'amplia en 30 dies addicionals per a aquelles empreses que han acreditat que els seus vehicles es troben en producció, i ha recordat que cada llicncia va condicionada a una taxa de 71,51 euros anuals per vehicle.

   En relació a la recuperació progressiva de la mobilitat que viu la ciutat, la regidora ha advertit que "no es pot canviar la pandmia del coronavirus per la pandmia de la contaminació", i ha defensat les mesures del consistori per donar més espai als vianants, bicicletes i transport públic en detriment del vehicle privat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés