Publicat 19/5/2020 13:04:50 +02:00CET

Barcelona estudia ampliar les llicències de motos i bicis compartides a partir d'estiu

La regidor de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, anuncia que l'Ajuntament estudia ampliar les llicències de motos i bicis compartidasa partir d'estiu
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

   L'Ajuntament anuncia l'adjudicació definitiva dels vehicles d'ús compartit

   BARCELONA, 19 maig (EUROPA PRESS) -

   La regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, ha anunciat que l'Ajuntament estudia ampliar les llicències de motos i bicis compartides a partir d'estiu, i també ha avançat que negociarà amb l'àrea metropolitana estendre aquest servei més enllà de la capital catalana.

   Ho ha dit en una roda de premsa telemàtica aquest dimarts al costat del gerent de Mobilitat i Infraestructures, Manuel Valdés, en la qual ha anunciat que l'Ajuntament ja ha fet l'adjudicació definitiva de les llicències de motos i bicis d'ús compartit.

   En el cas de les motos, de les 21 empreses admeses inicialment, dues han renunciat al procediment i set més no han aportat la documentació, per la qual cosa s'han concedit un total de 4.176 llicències a les 12 empreses que han passat el procés, rebent cadascuna, d'entrada, 348 llicències per a tres anys.

   Les llicències per a motos que han sobrat fins a arribar a les 6.958 previstes pel consistori s'han readjudicat de forma proporcional i amb caràcter temporal, per via d'urgència, a les empreses que han passat el procés de selecció i que estiguin interessades, per la qual cosa podran arribar a operar amb fins el 580 motos cadascuna.

   Operadors del sector com Ecooltra van criticar que el repartiment de les prop de 7.000 llicències entre tantes empreses els faria retallar el servei, i, en aquest cas, aquesta empresa passarà d'operar amb 2.300 motos a la capital catalana a fer-ho amb un màxim de 580.

   En relació a les bicicletes, de les deu empreses que es van presentar inicialment, només set han passat el procés de selecció per al repartiment de 3.031 llicències, que rebran, al principi, 472 cadascuna, a excepció de Yego Urban Movility, que en rebrà 200.

   Com en el cas de les motos, les llicències sobrants fins a arribar a les 3.975 s'adjudicaran de forma proporcional i amb caràcter temporal a les que estiguin interessades, la qual cosa els permetrà gestionar fins a un màxim de 630 bicicletes a cadascuna.

30 DIES PER DESPLEGAR-SE

   Alarcón ha detallat que els adjudicataris tenen un període de 30 dies per desplegar les flotes, un termini que s'amplia en 30 dies addicionals per a aquelles empreses que han acreditat que els seus vehicles es troben en producció, i ha recordat que cada llicència va condicionada a una taxa de 71,51 euros anuals per vehicle.

   En relació a la recuperació progressiva de la mobilitat que viu la ciutat, la regidora ha advertit que "no es pot canviar la pandèmia del coronavirus per la pandèmia de la contaminació", i ha defensat les mesures del consistori per donar més espai als vianants, bicicletes i transport públic en detriment del vehicle privat.

Contador

el més llegit

  1. 1

    Coronavirus.- Una escola dels Franqueses (Barcelona) és nega a obrir quan passi a fase 2

  2. 2

    Successos.- Repunten fins a 37 les actuacions per ocupacions a Mataró (Barcelona) al maig

  3. 3

    Coronavirus.- ICL Iberia Súria & Sallent cancel·la el seu ERTO i reprèn la plena activitat

  4. 4

    Espanya podrà accedir a 140.000 milions del fons europeu de recuperació, 77.000 milions en transferències

  5. 5

    Coronavirus.- Reus (Tarragona) no obrirà les escoles bressol municipals fins el proper curs