Publicat 01/07/2021 15:25CET

Barcelona estrenarà al setembre la botiga en línia 'BCNMarket' per a establiments locals

Archivo - Arxiu - Aparador d'un establiment de Barcelona
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Actualment està en fase d'adhesió de botigues de la ciutat

BARCELONA, 1 jul. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona estrenarà al setembre la botiga en línia 'BCNMarket' (bcnmarket.barcelona) per al conjunt dels establiments de la ciutat amb l'objectiu de competir amb altres grans plataformes de comerç 'online'.

Ho han anunciat aquest dijous en una roda de premsa la tercera tinent d'alcalde, Laia Bonet, i la regidora de Comerç, Montserrat Ballarín, al costat del president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, i el de Barcelona Comerç, Salvador Vendrell.

El consistori i Barnacom, l'entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats a Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, estan ultimant la botiga en línia, que actualment es troba en fase d'adhesió, d'establiments perquè estigui totalment operativa al setembre.

Fins ara, s'han fet diferents proves a territoris limitats de la ciutat --la primera a l'Eix Comercial Sagrada Família--, i posteriorment s'ha adreçat a diferents eixos comercials, la qual cosa ha suposat la incorporació de prop de mil establiments comercials en la plataforma.

Aquesta nova eina digital permetrà a les botigues donar-se a conèixer i vendre en línia els seus productes perquè els consumidors no s'hagin de desplaçar, però amb la intenció que mantinguin la relació entre professional i client.

FUNCIONAMENT

El web donarà diferents opcions: exposar-hi els productes i fer la comanda a través de Whatsapp; reservar-hi els productes i pagar i recollir a l'establiment de manera presencial; pagar-hi i recollir a l'establiment; pagar-hi i enviar a domicili; o bé utilitzar-lo com un directori de productes enllaçats al portal de la botiga (en cas que es tingui) per generar trànsit cap al web de l'establiment.

Quant a la distribució dels productes, la directora de Tiendeo --una de les empreses que desenvolupa el projecte juntament amb Manzaning-- ha explicat que encara no s'han tancat les modalitats de repartiment i que treballen amb plataformes que comparteixen "tots els criteris d'ètica i sostenibilitat".

Els comerciants que s'hi adhereixin podran fer-ho de manera gratuïta o pagant una quota de 8-12 euros en funció de si és un establiment associat a un eix comercial o no ho és; i aquesta opció de pagament ofereix la funcionalitat de venda en línia, entrega a domicili, suport tècnic personalitzat i curació de contingut.

CAMPANYA 'COMPRA A PROP'

D'altra banda, l'Ajuntament ha engegat una nova fase de la campanya de comunicació 'Compra a prop. Bé. Bo i de Tot' per fomentar que els barcelonins comprin als establiments de proximitat i presencials de la ciutat.

Així, a partir del sis de juliol i fins a mitjans d'agost, la campanya es podrà veure als carrers de la ciutat, a les xarxes socials i en els mitjans de comunicació.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés