Publicat 12/8/2020 11:37:29 +02:00CET

Barcelona estrena una web amb recursos per millorar el benestar emocional

Una dona asseguda en un banc al costat d'una maleta, mentre diversos ciclistes passen per darrere, a Barcelona, Catalunya (Espanya), a 28 de juliol de 2020.
Europa Press

   L'Ajuntament amplia les eines per oferir suport psicològic arran de la Covid-19

   BARCELONA, 12 ago. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de Barcelona ha estrenat la web www.barcelona.cat/cabasemocional que ofereix diferents recursos amb l'objectiu d'acompanyar a la població i seguir oferint suport emocional a la ciutadania després de la situació causada pel coronavirus.

   La iniciativa 'Cabàs Emocional' acull activitats formatives, trobades telemàtiques i recursos digitals com a guies, vídeos i documents, entre uns altres, amb els quals afrontar "les adversitats i el seu abordatge individual i col·lectiu", ha informat el consistori aquest dimecres en un comunicat.

   El projecte s'ha iniciat amb la col·laboració de les entitats i institucions que ja treballen pel benestar emocional de la ciutadania i que conformen la Taula de Salut Mental de Barcelona, i es tracta d'una de les mesures previstes en el pla de xoc per reforçar els serveis municipals de salut mental arran de la pandèmia dotat amb 1,5 milions.

   Abordarà situacions com el dol o la pèrdua de persones estimades, situacions de sobrecàrrega de cures i la convivència continuada amb persones malaltes o dependents, situacions d'aïllament físic prolongat, malestar per la pèrdua de treball i ingressos, sentiments de pèrdua d'oportunitats, l'ansietat per un futur incert, així com eines per a pares i mares de nens i adolescents.

   Encara que la web es dirigeix a la població en general, està pensada específicament per a dones, persones grans i joves i adolescents, persones que estan afrontant situacions d'especial dificultat derivades de la Covid-19, així com persones actives en xarxes de suport, equips professionals i de voluntariat dels serveis de proximitat.

MÉS DE 14.000 TRUCADES

   Els telèfons d'escolta que es van posar a disposició de la ciutadania durant la pandèmia, com el servei psicològic impulsat conjuntament amb el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC), el telèfon de l'Esperança, el telèfon de suport psicològic a personal social i sanitari de la Fundació Galatea o bé el de suport a personal autònom i treballadores de la llar han rebut més de 14.000 trucades.

   El 72% de les persones ateses han estat dones i el 58% tenen entre 40 i 69 anys; a més, s'han fet més de 700 atencions a través dels serveis dirigits a joves com l'Aquí T'Escoltem', el Centre per a Famílies Adolescents i el Konsulta'm.

   Les enquestes fetes per l'Oficina Municipal de Dades recullen que la meitat de les persones han sentit el confinament com alguna cosa molt o bastant dura i fins a un 15% ho han passat en solitud.