Publicat 25/4/2020 14:09:30 +02:00CET

Barcelona destinarà els carrils laterals de la Gran Via i la Diagonal a vianants

Ampliació de voreres a Via Laietana
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

A la ciutat s'habilitaran 21 quilòmetres per a bicicletes i 12 per a vianants

BARCELONA, 25 abr. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona tancarà el trànsit dels laterals de la Gran Via i l'avinguda Diagonal i els destinarà al passeig de vianants, en el marc de diverses propostes que ha presentat aquest dissabte l'alcaldessa, Ada Colau, per adaptar la mobilitat en previsió del desconfinament.

Colau ha explicat en roda de premsa que també es treballarà per guanyar 21 quilòmetres per a carrils bici en grans corredors, tot en la línia que la contaminació, quan comenci el desconfinament, "no torni als nivells d'abans".

"Es tracta de facilitar la mobilitat segura perquè no volem continuar amb la contaminació d'abans, i que tothom es pugui moure de forma segura i sostenible", ha explicat la primera edil barcelonina.

El pla d'acció, que l'alcaldessa ha presentat al costat de la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, i la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, preveu una inversió de 4,4 milions d'euros i les mesures es començaran a implementar a partir dels propers dies, ha explicat.

L'objectiu del pla es presentarà en el proper Ple en forma de mesura de Govern, i cerca que la ciutat reactivi el seu dia a dia de forma segura per impedir nous contagis i al mateix temps evitar que per motius de seguretat ciutadana, es consolidi el traspàs de desplaçaments que es feien en transport públic al transport privat.

12 QUILÒMETRES PER PASSEJAR

Així, també s'habilitaran fins a 12 nous quilòmetres per al passeig de vianants, a partir de pacificacions de carrers, tancant el trànsit en laterals i ampliant voreres.

Als carrers Consell de Cent, Rocafort i Girona es reduirà l'espai del cotxe a un sol carril delimitat a 30 quilòmetres l'hora, s'ampliaran les voreres amb quatre metres més amb actuacions tàctiques --pintura-- i es col·locaran elements de reducció de la velocitat de l'entrada del carrer.

A l'avinguda Diagonal es tancarà el trànsit en el lateral sud entre la plaça Francesc Macià i el Passeig de Gràcia, i en el lateral nord entre el Passeig de Gràcia i el carrer Marina, mentre que la resta de trams dels laterals quedaran oberts al trànsit per facilitar la circulació dels autobusos.

A la Gran Via es tancarà el trànsit en el lateral sud entre la plaça Espanya i Tetuán, i el lateral nord quedarà obert per facilitar la circulació d'autobusos.

A la Via Laietana també es faran actuacions que consistiran en una ampliació de les voreres en tots dos costats amb actuacions tàctiques perquè siguin de 4,15 metres.

17 ACTUACIONS EN CARRIL BUS

Es faran un total de 17 actuacions de millora a la xarxa de carril bus, creant nous trams, fent segregacions i modificacions per millorar l'eficàcia del servei, i es col·locaran elements físics per protegir-los de la invasió d'altres tipus de vehicles en els àmbits de més congestió.

Hi haurà nous trams de carril bus a Via Laietana, Creu Coberta, Via Augusta, Espronceda i en el Passeig García Fària, i es faran modificacions i ajustos a la Via Favència.

CORREDORS PER A BICICLETES

La creació de 21 quilòmetres per a bicicleta seran en diversos trams de la Gran Via, València, Roger de Llúria, Pau Claris, passeig Santa Coloma, Castillejos, Indústria, Creu Coberta, avinguda Meridiana i Via Augusta.

Els criteris que s'aplicaran en aquestes actuacions serà substituir un carril de vehicles per un de bicicletes o per carril bus i bicicleta, pintar els nous corredors d'un color identificatiu, incorporar elements de producció i introduir el logo bicicleta amb senyalització horitzontal en cada encreuament.

En les preguntes de periodistes, Janet Sanz ha precisat que són actuacions que ja s'estaven pensant abans de la crisi pel coronavirus, i que han vingut per quedar-se: "Tenen caràcter de permanència, és una transformació de la ciutat".

"No estem fent res que no vulguem que pugui ser permanent. Totes aquestes actuacions han vingut per quedar-se. Comencem amb un urbanisme tàctic", ha afegit Sanz, i ha dit que a partir d'aquí aniran veient tot el que pugui consolidar-se com a estructural.

TRANSPORT PÚBLIC

En la seva intervenció, Alarcón ha exposat que es desenvoluparan mesures de conscienciació perquè el transport públic torni concebre's com un lloc segur sense contagis de coronavirus, i ha apel·lat a la responsabilitat de la gent usuària per garantir el distanciament físic perquè no hi ha suficients agents de seguretat per controlar-ho.

Ha explicat que s'impulsarà un protocol de desinfecció i higiene del transport públic que permeti accedir amb seguretat, que es farà una campanya de comunicació per prestigiar el transport públic i també es demanarà al Govern i Generalitat que ajustin les restriccions de distància en el transport públic.