Actualitzat 05/09/2018 17:18

Barcelona augmentarà el seu parc de pisos municipals amb 4.644 habitatges en 72 solars

Josep Maria Montaner i Janet Sanz
EUROPA PRESS

   Preveu incrementar un 50% els habitatges públics de lloguer assequible en sis anys

   BARCELONA, 5 set. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de Barcelona ha assegurat aquest dimecres que "ja tenen en marxa" 72 projectes en solars públics de la ciutat per construir un total de 4.644 habitatges, i ha afirmat que també treballa en un altre paquet de 52 solars per activar noves promocions.

   En una roda de premsa, la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha volgut desmentit que el consistori tingui paralitzats 80 solars: "Quan parlem d'habitatge i sòl públic no valen trilerismes", i ha dit que el nivell de producció és inèdit.

   Sanz ha destacat que, de totes les promocions previstes, ja s'han acabat 11 amb 648 pisos; hi ha 13 més en obres per construir 574 habitatges; 29 solars en fase de projecte per fer 2.331 pisos, i 19 solars en preparació per 1.091 més.

   Amb aquestes actuacions, en les quals el 80% es destinaran a lloguer, el Govern municipal preveu incrementar un 50% el parc públic de lloguer assequible en sis anys a la ciutat, especialment a Sant Andreu, Horta-Guinardó, Sant Martí, Nou Barris i Sants-Montjuïc.

   A més d'aquests 72 solars, l'Ajuntament treballa en els tràmits per activar la construcció d'habitatges en altres 52 solars, la qual cosa sumaria un total de 124 solars públics mobilitzats per a pisos.

   El consistori també ha identificat altres 13 solars municipals d'habitatge lliure que es reserven per als futurs intercanvis per a habitatge protegit i equipament públics: "Tot això finançat amb recursos municipals", ha recordat Sanz.

   El regidor d'Habitatge, Josep Maria Montaner, ha subratllat que el 95% de la inversió en habitatge a la ciutat es fa amb recursos municipals --uns 520 milions d'euros--, i ha dit que també han adquirit 531 habitatges i altres 251 estan en procés de compra.

   "Al maig de 2019 Barcelona tindrà 4.644 habitatges en marxa", ha garantit Sanz, que ha demanat als grups de l'oposició que no generin falses polèmiques sobre l'esforç que realitza el Govern municipal en matèria d'habitatge, en les seves paraules.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona

Contingut patrocinat


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona