Publicado 28/01/2021 15:56

Barcelona ajudar els usuaris afectats pels talls de llum a demanar compensacions

Montserrat Ballarín (PSC)
EUROPA PRESS - Archivo

L'atenció ser a través del telfon, correu electrnic i presencial quan calgui

BARCELONA, 28 gen. (EUROPA PRESS) -

La regidora de Consum de Barcelona, Montserrat Ballarín, ha explicat que l'Ajuntament ha habilitat un servei específic per atendre els afectats per les avaries en el subministrament elctric i ajudar-los a presentar una reclamació i demanar compensacions econmiques.

En una roda de premsa, Ballarín ha detallat aquest dijous que el servei s'ha posat en funcionament a través de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) en vista dels talls de llum "recurrents" que han afectat els vens, empreses i botigues de la ciutat.

L'objectiu d'aquest servei és assessorar i acompanyar els afectats sobre com i quan presentar les reclamacions perqu l'empresa "doni una resposta satisfactria a les seves demandes", ats que el consistori considera que la informació de la companyia no en facilita els trmits.

En el cas de les reclamacions collectives, l'OMIC requerir a les empreses elctriques que donin una resposta als collectius i plataformes i que hi interlocutin.

Quan les empreses no hagin donat una resposta als afectats o no ho hagin fet de manera satisfactria en el període d'un mes (establert per normativa) el servei s'encarregar d'engegar el procediment de mediació a Consum i requerir una resposta a la subministradora.

El servei s'adrea a ciutadans a títol individual, autnoms, pimes i microempreses que hagin patit talls de subministrament elctric a causa de les avaries a la xarxa d'aquestes setmanes.

Aquestes reclamacions poden ser tant per demanar que no es cobri als usuaris per les hores i dies del servei que no s'ha prestat, com pel dret que l'empresa restableixi l'usuari pels danys que ha patit pel tall de subministrament.

EQUIP ESPECÍFIC

En aquest sentit, s'ha habilitat un equip tcnic específic i s'ha obert una línia directa d'atenció a les persones afectades per les avaries a través del telfon 934 037 594 entre les 9 i les 14 hores i el correu electrnic consum@bcn.cat.

Ballarín ha explicat que l'atenció ser presencial i també telefnica: "L'OMIC és oberta cada dia amb cita prvia. Si en una connexió telefnica es considera que cal l'atenció presencial se li donar cita prvia".

FET "INAUDIT"

Ballarín ha qualificat d'"inaudits i impropis" els talls de subministrament que han patit els vens de Barcelona aquestes setmanes, i ha assegurat que el Govern municipal est al costat dels usuaris i els ajudar a fer les reclamacions.

La regidora ha lamentat que l'empresa no hagi comunicat expressament a l'Ajuntament ni a la Generalitat les incidncies superiors als 30 minuts: "Coneixem que s'han produt 14 talls aquests darrers dies a la ciutat, per ho sabem pels mateixos vens", ha criticat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés