BARCELONA, 11 ago. (EUROPA PRESS) -
Barcelona Activa ha assessorat de forma gratuta a 400 establiments per encarar l'etapa postpandémica a través del programa 'Comer a Punt', ha informat aquest dimecres l'agncia de desenvolupament econmic en un comunicat.
L'objectiu del programa és desenvolupar noves fórmules per reactivar els negocis a través de l'acompanyament individualitzat i personalitzat, "sobretot en un escenari marcat per la pandmia".
El programa, disponible a tota la ciutat, ha tingut un major impacte en els comeros dels districtes de Ciutat Vella (75), Eixample (59), Sant Andreu (45) i Sant Martí (43), i més de 380 establiments van rebre la visita d'assessors o acompanyament virtual.
Restaurants, botigues de roba i supermercats, entre altres comeros, han rebut un diagnstic d'avaluació dels seus punts forts i febles, i han dissenyat un pla d'acció en funció de les seves necessitats particulars.
Els plans de treball inclouen estratgies per arribar a nous clients, disseny d'aparadors i d'interiors, programes per millorar el finanament i tresoreria, així com impulsar nous models de negoci.
'Comer a Punt' és un programa que forma part de les ajudes del Centre Econmic de Coordinació i Resposta (Cecore) que va impulsar l'Ajuntament arran de la situació econmica que ha provocat la Covid-19 a la ciutat.
DIGITALITZACIÓ DEL COMER
Així mateix, el consistori té en marxa el Pla de Digitalització del Comer de Barcelona, que inclou l'assessorament per crear plans digitals i l'accés a un catleg formatiu amb més de 50 recursos en línia.
Barcelona Activa té en marxa altres projectes de suport i assessorament en l'mbit del comer, ja que es tracta d'un sector "especialment afectat per la crisi", i el programa de Digitalització de Comeros ja n'ha ats a 300 durant l'últim any.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona