BARCELONA, 1 des. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona i el programa de captació i atenció a l'estudiant internacional Barcelona Centre Universitari (BCU) han signat un acord amb una aportació de 73.000 euros i han llanat una campanya específica per captar estudiants i investigadors a la ciutat per posicionar la marca Barcelona, ha informat el consistori en un comunicat.
El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, s'ha reunit aquest dimarts amb els representants de les nou universitats de la ciutat, una trobada en el qual també ha participat la directora del BCU, Montse Serret, i en el qual s'han recollit les inquietuds del món universitari per acordar reforar les accions del BCU per a la captació i atenció d'estudiants i investigadors.
Es tracta d'una estratgia per posicionar la marca Barcelona com a ciutat de talent, aprofitant el moment actual "on algunes zones del món posen traves a l'arribada de persones per estudiar i investigar".
En aquest marc, Collboni ha manifestat la prioritat que des de l'Ajuntament es dóna al món universitari --ha dit-- i ha transms la voluntat de millorar el posicionament de Barcelona com a centre universitari i d'investigació: "Perqu som una ciutat oberta i volem ser-ho també per al talent internacional, en contraposició a altres llocs del món on posen traves".
També ha recordat que l'rea econmica municipal ha impulsat una Mesura de Govern específica sobre el talent i ha emfatitzat les accions que es preveuen per potenciar la captació, l'acompanyament i assessorament de talent internacional.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona