Actualitzat 28/06/2018 17:16

Ada Colau presenta el Pla Barcelona Ciència per consolidar la capitalitat europea en investigació

Ada Colau en la presentació del Pla Barcelona Ciència
EUROPA PRESS

Incrementa fins als 2,4 milions el finançament municipal en investigació

BARCELONA, 28 juny (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha presentat aquest dijous el Pla Barcelona Ciència, que proposa impulsar l'ecosistema d'investigació i innovació de la ciutat per consolidar la ciutat com a capital europea en investigació i innovació amb l'ajuda de la comunitat científica, empresarial, acadèmica i la ciutadania.

En un acte al Saló de Cent de l'Ajuntament, Colau ha dit que Barcelona "té molt que oferir", i que s'incrementa fins als 2,4 milions d'euros el finançament municipal a projectes impulsats per centres de la ciutat i l'àrea metropolitana, un 83% més que en l'actualitat.

La proposta es desenvolupa a través de tres eixos: suport municipal a la investigació; capital europea de la ciència, i laboratori urbà d'innovació, i al seu torn, es divideixen en deu línies estratègiques: "El pla no és un projecte de mandat, sinó que ha de tenir un llarg recorregut".

A més s'obrirà el Premi Europeu de Ciència Hipàtia, dotat amb 30.000 euros i atorgat anualment per l'Ajuntament en col·laboració amb l'Acadèmia Europea-Barcelona Knowledge Hub per a investigacions en ciència i tecnologia; ciències de la vida i la salut, i humanitats i ciències socials.

Així mateix, s'engegarà el Consell Científic Assessor de Barcelona per implicar el talent investigador en el desplegament del Pla Barcelona Ciència, que presidirà l'exrector de la UAB, Lluís Ferrer, i a través de la Fundació Bit Habitat, s'engegarà un laboratori d'experimentació i.Lab a Ca l'Alier per articular la col·laboració entre ciutadania, universitats, centres d'investigació, administració i recursos productius.

També es proposaran mesures facilitadoras del desenvolupament d'aquest sector, com potenciar l'acolliment de la comunitat científica en habitatges amb preus accessibles per a investigadors, per la qual cosa ja s'han reservat els cinc primers pisos per a aquest programa.

El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha afirmat que el projecte vol reconèixer la història científica de la ciutat i projectar el futur per la llançar un missatge a Europa i al món, mentre que Ferrer ha destacat el potencial de Barcelona: "Està ben posicionada, tenim moltes cartes, però hi ha molt per recórrer".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona

Contingut patrocinat


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona