Publicat 05/03/2020 16:27CET

El 66% dels autobusos de TMB es mouen amb energia "neta" i el 2024 ho farà tota la flota

La presidenta de TMB i regidor de Mobilitat, Rosa Alarcón; l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet.
EUROPA PRESS

Presenta 105 busos nous equipats amb assistent de conducció segura

BARCELONA, 5 mar� (EUROPA PRESS) -

El 66% dels autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) es mouen amb motorització híbrida, elèctrica o són de propulsió amb gas natural comprimit, i l'objectiu de l'empresa és substituir el 2024 els cotxes dièsel amortitzats que actualment circulen amb filtres per reduir les emissions.

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, han ressaltat aquest dijous el seu compromís amb la mobilitat sostenible en la presentació de 105 busos nous de la flota de TMB.

Aquests cotxes, 30 híbrids i 75 de gas natural comprimit, substitueixen des del desembre els de més de 15 anys d'antiguitat que han "arribat al final de la seva vida útil", i es van comprar el 2019 per concurs públic al fabricant MAN per un import global de 34,7 milions d'euros més IVA.

Colau ha ressaltat que aquests autobusos permetran ampliar l'oferta de transport públic de la ciutat, i ha afegit que també són més segurs, còmodes i accessibles, mentre que Alarcón ha afirmat que TMB treballa per millorar l'experiència de viatge dels usuaris i "fer més atractiu" el servei.

"No només estem substituint els antics busos per uns de baixes emissions, sinó que també estem ampliant l'oferta", ha destacat Calvet, que ha afirmat que el sistema de transports està cada cop més integrat per promoure la mobilitat sostenible, segura i adaptada a tots els usuaris.

PREVENCIÓ D'ACCIDENTS

Tots aquests autobusos compten amb un sistema intel·ligent de prevenció d'accidents a través de càmeres de visió artificial, que avisa el conductor amb senyals lluminosos i sonors de possibles impactes, perquè rastregen permanentment l'entorn, fins i tot aquells angles que el conductor no veu.

Aquesta tecnologia té l'objectiu d'evitar situacions de perill per a vianants i ciclistes, a més d'identificar els espais on es concentren més situacions de risc, unes dades que recull el programa Autonomous Ready Spain, en el qual ja participen 184 busos de la flota de TMB.

Els 105 busos també inclouen millores en accessibilitat com dos espais reservats a cadires de rodes, escúters i cotxets infantils; una barra de subjecció lateral i plegable; corretges ajustables; portes àmplies i una rampa que s'ajusta a l'obertura de les portes.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés