Actualitzat 17/04/2013 13:43

Montoro diu que negocia amb Catalunya polítiques "per sortir de la crisi"

Cristóbal Montoro
EUROPA PRESS

MADRID 17 abr. (EUROPA PRESS) -

El ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, ha assegurat que el seu departament negocia amb la Generalitat polítiques per sortir de la crisi, que és "el que Catalunya demana", i que això exigeix en primer lloc reduir el dèficit públic en la comunitat i a la resta del país.

"A Catalunya li preocupa tornar a créixer i crear ocupació", ha sentenciat aquest dimecres el ministre a la sessió de control al Govern espanyol al Congrés davant d'una pregunta de Francesc Vallès (PSC).

A més de reduir el dèficit, ha citat dues tasques necessàries per tornar al creixement: garantir el finançament dels serveis públics i "actualitzar" el sistema de finançament autonòmic.

Francesc Vallès ha recordat a Montoro que l'Estatut exigeix una negociació bilateral del finançament de la comunitat, i ha expressat la seva por per qui seran els interlocutors: un Govern català "feble" i dos partits --CiU i PP-- que van votar contra l'actual model de finançament autonòmic.

"Quan vostès dos pacten, els catalans sempre hi sortim perdent", li ha dit el diputat socialista.

Vallès ha exigit que el nou finançament garanteixi que qui més renda genera i més aporta al sistema, no perdi llocs en rebre fons per pagar els seus serveis, perquè "el que de veritat asfíxia" als catalans és el dèficit social, ha dit.

CRÍTICA AL PSC

Montoro, que ha recordat que un grup de treball dins del Consell de Política Fiscal i Financera estudiarà l'actual sistema, ha ironitzat sobre les crítiques del PSC al finançament autonòmic, perquè estant al Govern ha estat impulsor de l'actual sistema, ha recordat.

"Almenys, tingui vostè la noblesa d'aixecar-se i dir que Catalunya necessita un nou sistema perquè el que ha aprovat l'administració socialista per afavorir al tripartit a Catalunya ha estat un rotund fracàs", li ha replicat Montoro.

El ministre també ha recomanat al PSC que, abans d'entrar en altres qüestions, s'aclareixi sobre quina "condició i ubicació" vol per Catalunya a Espanya, perquè no és una qüestió menor, ha advertit.

Contingut patrocinat