Actualitzat 13/01/2008 17:34

L'equilibri entre economia i Medi Ambient ajuda a frenar el canvi climàtic, segons l'Observatori de Sostenibilit

EIVISSA, 13 Gener. (EUROPA PRESS)-

El director de l'Observatori de Sostenibilitat d'Espanya, Luis Jiménez, ha afirmat en declaracions a Europa Press, que s'ha d'assumir que els béns mediambientals són escassos, i que per aquesta raó se'ls hauria d'aplicar les mateixes directrius econòmiques que a la resta del mercat, "podria contribuir per equilibrar la correspondència entre l'ús dels recursos i reflectir la 'veritat ecològica' dels processos de producció".

Jiménez ha recordat que de no incrementar-se els impostos ambientals amb pujades a sectors com escombraries, tarifes d'aigua o cànons de recollida de residus "no s'aconseguirà una sostenibilitat real que contribueixi a frenar el canvi climàtic i l'aprofitament de l'energia".

Una situació que es tradueix en dades com les presentades per aquesta entitat que subratlla que gairebé mig milió d'hectàrees a Balears presenten risc de desertització. Una xifra que representa prop del 30% de la superfície de les illes.

Es tracta d'un estudi elaborat a partir de dades del Ministeri de Medi Ambient corresponents a juliol del 2007. Formentera, amb més del 40%, és la regió de les Balears amb major increment d'àrees artificials al seu territori, mentre que Eivissa també es mantindria sobre aquesta xifra.

La GOSI també assenyala que l'increment de les àrees artificials als municipis turístics ha suposat el 48,3% del total registrat al territori nacional. A més el 34% del primer quilòmetre de les costes espanyoles és totalment artificial "a causa d'un model depredador de construcció". Advocar per efectuar un canvi en el turisme, on es posin en valor els recursos naturals, i per reduir l'existència de segones residències, són altres dels tocs d'atenció d'aquest document.