MADRID 2 abr. (EUROPA PRESS) -
El ministre d'Afers Estrangers i de Cooperació, José Manuel García-Margallo, ha destacat les bones relacions de cooperació que Espanya manté amb el Marroc, però ha advertit que les dues ciutats autònomes de Ceuta i Melilla no han de ser objecte de debat.
"Sempre que no ens toquin Ceuta i Melilla", ha comentat Margallo durant un acte organitzat per Europa Press amb el número dos del Ministre d'Afers Estrangers i Cooperació del Marroc, Youssef Amrani, quan aquest ha destacat el diàleg com a eina per a resoldre qualsevol conflicte bilateral. En qualsevol cas, Margallo ha destacat que des del 2012 Espanya és el primer soci comercial del Marroc, "superant per primera vegada França".
Per la seva banda, Amrani ha recordat que les postures dels dos governs "no han canviat", però ha destacat les relacions de "bon veïnatge i confiança mútua".
El diplomàtic marroquí, formalment ministre delegat del Ministeri d'Afers Exteriors i de Cooperació marroquina, ha destacat l'"excel·lent" relació entre els dos països en matèria de lluita contra la immigració il·legal i ha esmentat la importància d'iniciatives com el desplegament de patrulles conjuntes a la zona de l'Estret.
En aquest sentit, ha assegurat que el Marroc és una "víctima" de la immigració il·legal, ja que ha passat a ser un país de trànsit a ser un país de destí en el qual actualment hi ha milers de subsaharians que han entrat il·legalment en el seu territori.
Amrani ha explicat que el Marroc s'enfronta amb un dilema i ha posat el cas de 200 immigrants que corrien a "envair" la tanca fronterera amb Espanya. "Si els deixem passar no complim amb els nostres compromisos amb la Unió Europea, però si intervenim" ens acusen de violacions de drets humans.