MADRID, 15 de febrer (EUROPA PRESS)
El candidat d'ERC al Congrés Joan Tardà ha celebrat avui la proclamació diumenge que ve de la independència de Kosovo perquè en definitiva, la seva formació aspira "al mateix" a Catalunya, tot i que reconeix que "cada realitat és diferent i cada història fa els pobles diferents".
Al terme de la roda de premsa convocada a Madrid pel grup parlamentari independentista per presentar el seu llibre 'El més calent...al front de Madrid', ha deixat clar que ERC "sempre" celebra que "una nació pugui arribar a culminar la seva sobirania, cosa que significa convertir-se en un Estat del continent europeu", com ha passat amb Montenegro, i ara amb Kosovo.
Tot i això, ha admès que "cada realitat és diferent" i que "cada història fa els pobles diferents". "En definitiva, també nosaltres aspirem al mateix", ha dit. Ha assegurat que, tot i que "cada circumstància és diferent, es tracta d'un exemple més" perquè "al final, en aquesta Europa rica i culta del segle XXI, totes les nacions sense Estat acabin tenint l'encaix necessari dins la UE".
Per tot això, considera que "la UE haurà de continuar implicant-se perquè les nacions d'Estat emergents que tenen un desenvolupament econòmic inferior puguin, en pocs anys, integrar-se a la Unió".