Actualitzat 30/10/2015 17:22

William Boyd recorre el segle XX a través dels ulls d'una fotògrafa

William Boyd escribe la historia ficticia de una fotógrafa del siglo XX
Foto: EUROPA PRESS

   BARCELONA, 30 Oct. (EUROPA PRESS)

L'escriptor i guionista escocès William Boyd recorre a 'Suave carícia' (Alfaguara) els fets històrics del segle XX a través de la història, on ficció i realitat es barregen, de la vida d'Amory Clay, una fotògrafa fictícia nascuda a l'Anglaterra de principis del segle XX.

   "La meva principal ambició era que el personatge d'Amory fos molt real, encara que el lector estigués llegint una novel·la", ha explicat aquest divendres Boyd en una entrevista amb mitjans a Barcelona.

   L'escriptor, que va néixer a Ghana i va passar la infància a l'Àfrica Occidental, ha explicat que li interessa el joc amb la realitat i la ficció: "M'agrada empènyer la ficció al món del real i barrejar-la amb el periodisme perquè, d'aquesta manera, la ficció sigui més poderosa".

   Per escriure la història d'Amory, que va créixer en absència del seu pare ja que va morir durant la Primera Guerra Mundial, Boyd va recopilar, durant més de dos anys, fotografies anònimes que li van servir per crear el seu protagonista.

   "M'interessa molt la fotografia i la meva teoria arriba a través d'Amory, on dono importància a la instantània, al moment congelat", ha apuntat l'escriptor, que és autor de catorze novel·les, entre les quals hi ha 'Un buen hombre en África', 'Como nieve en el sol', 'Barras y estrellas' i 'Solo', aquesta última sobre el personatge de James Bond, que va crear Ian Fleming.

   "Va ser un plaer escriure la novel·la i va ser un repte que em vaig prendre amb cura i diversió", ha explicat Boyd sobre l'encàrrec que li van fer d'escriure una història sobre l'agent 007.

   La protagonista de 'Suave carícia' té un nom que juga amb l'ambigüitat de sexe tot i que la idea de l'autor no era tractar la qüestió del gènere ni temes com el feminisme: "Quan escric des del punt de vista d'una dona, ignoro el tema del gènere per molt que sigui paradoxal, ja que em concentro en la idea de la personalitat sobre l'individu, no sobre les dones en general".

   "Poso molta atenció a escollir noms, fins i tot per als personatges que apareixen en dues pàgines, ja que considero que si encerto el nom, és com si el personatge estigués viu", ha confessat Boyd sobre la seva manera de construir el relat i els personatges.

ENTRE CINEMA I LITERATURA

   Després d'haver treballat molt en el món de la televisió i del cinema, Boyd és un dels principals escriptors britànics del moment, i ha destacat per les seves feines a la gran pantalla.

   Sobre les feines com a guionista, Boyd ha apuntat que necessita "una mentalitat radicalment diferent perquè el tipus d'art també ho és, ja que en una novel·la tens tota la llibertat que vols".

   La història s'ambienta en diferents escenaris, des d'Escòcia, passant pel Berlín dels anys 20, fins al Nova York vibrant dels 30, un tret que també caracteritza Boyd, ja que la seva identitat és una suma de cultures: "No hi ha dubte que en les meves novel·les hi ha molt present el tema de la pèrdua i del canvi d'identitat".

   "Si em pregunten d'on vinc, breument podria dir que sóc un escocès d'origen africà que viu a Londres i té una casa a França", ha explicat amb humor.

   L'autor de 'Suave carícia' ha reconegut que no l'obsessiona en especial la política, però que durant la campanya del referèndum a Escòcia, es va posicionar pel 'no', tot i que no va poder votar: "Ha estat un debat que anava del somni romàntic a la realitat pragmàtica i al final va guanyar aquesta última".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés