MADRID, 10 febr. (EUROPA PRESS) -
Els espanyols es van gastar en música gravada un total de 149,9 milions d'euros el 2014, una xifra que supera en un 21,2% els registres de l'exercici anterior --2013 va ser el pitjor exercici de la història amb 123 milions--, i que suposa el primer repunt del sector al segle XXI, després de tocar fons el 2013 i després de 12 anys consecutius de baixades ininterrompudes.
Així ho posa de manifest l'informe econòmic anual que elabora Promusicae, la patronal dels productors de música, que atribueix aquesta pujada a la coincidència aquesta temporada de nous àlbums a càrrec d'artistes populars, com Pablo Alborán, Bisbal, El Barrio i Fito & Fitipaldis, així com l'auge de l'streaming. El mercat discogràfic espanyol es col·loca així en nivells molt parells als del 2011.
A més, Promusicae subratlla que la relació de forces entre el mercat físic i el digital estén cada vegada més a l'equilibri: els suports com el CD o el vinil s'emporten el 58% del mercat, mentre que les descàrregues o escoltes en línia signifiquen el 42% restant.
"La situació conginua, evidentment, molt delicada, després d'una caiguda del mercat d'un 80% els últims anys", assenyala el president de Promusicae, Antonio Guisasola, que recorda que els ingressos el 2001 ascendien a 626 milions d'euros.