Publicat 05/11/2014 18:06

El Teatre Lliure acull la versió "més aconseguida" de 'Sonata de otoño', dirigida per Veronese

El elenco de 'Sonata de otoño' en la presentación en el Teatre Lliure
EUROPA PRESS

BARCELONA, 5 nov. (EUROPA PRESS) -

El Teatre Lliure acull la versió del director Daniel Veronese de 'Sonata de otoño', la producció argentina que podrà veure's a Barcelona a partir d'aquest dijous i fins al diumenge, les últimes funcions de la gira espanyola --que han realitzat després de vuit mesos als escenaris de Buenos Aires--.

'Sonata de otoño' narra el retrobament de Charlotte, una pianista famosa, que visita la seva filla Eva després de set anys sense veure's, provocant així que exploti el conflicte entre mare i filla --"una de les relacions més difícils que existeixen", ha apuntat en roda de premsa l'actriu Cristina Banegas, que dóna vida a Charlotte--.

El Lliure de Montjuïc serà l'escenari per aquest muntatge, en què els actors han tingut molta llibertat per part del director, Veronese, que té una "lògica singular" a l'hora de construir els personatges, cosa que el converteix en un director diferent i especial, segons ha destacat l'actor Luis Ziembrowski --que interpreta Víktor, el marit d'Eva--.

LA VERSIÓ TEATRAL "MÉS ACONSEGUIDA"

Es tracta de la versió teatral "més aconseguida" de la pel·lícula d'Ingmar Bergman --que es va estrenar al cinema el 1978 amb Ingrid Bergman com a protagonista, en el seu últim paper a la gran pantalla--, ha afirmat l'actriu María Onetto, que l'ha descrit com una adaptació vital i fresca.

No han volgut inspirar-se en les actuacions de la pel·lícula, i Veronese ha situat l'eix narratiu en les passions de la filla; una diferència fonamental amb la pel·lícula, que se centra en el personatge de la mare, l'actuació "forçada" de la qual ha volgut distanciar-se Benegas.

EMOCIONS I ACTUACIÓ

El retrat precís de les emocions en conflicte entre la mare i la filla que porta a terme permet que l'espectador es pugui posar de part dels dos personatges, presentats "amb una gran humanitat" per Bergman, que mostra com compensen el dolor amb la imaginació, i els refugis que creen per a les seves pèrdues, han explicat.

María Onetto, que interpreta Eva, ha qualificat d'impactant la manera en la qual dos homes --Bergman i Veronese--, han sabut descriure "el món femení d'una forma tan precisa i tan aguda", com es reflecteix en els sentiments que apareixen a 'Sonata de otoño', i la impossibilitat d'estimar que existeix entre els personatges de la mare i la filla --marcada per la falta d'afecte matern a la infància, on ha quedat estancada--.

Charlotte es troba també amb la seva altra filla, Helena, que ha quedat discapacitada a causa d'una llarga malaltia, un personatge que Natacha Cordova ha volgut posar en escena d'una forma diferent de la pel·lícula, en cadira de rodes i buscant un moviment adequat i versemblant per a teatre.

Mentre el personatge d'Helena suposa una síntesi de les relacions familiars, Víktor, marit d'Eva i pastor protestant, aporta "una mica d'equilibri" al conflicte, al qual se suma la presència d'una mort i altres elements que, de cara a la interpretació, demanen l'exigència dels clàssics, ha explicat Ziembrowski --que ha fet broma assegurant que ell està "molt millor" que l'actor que interpreta Víktor a la pel·lícula de Bergman--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés