Publicat 26/03/2014 18:17

El Teatre de Bescanó proposa estendre la venda de pastanagues per entrades contra l'IVA

GIRONA, 26 març (EUROPA PRESS) -

El Teatre de Bescanó (Girona), que s'ha fet famós a tot el món per vendre pastanagues i regalar una entrada per protestar per la pujada de l'IVA cultural, ha proposat fer un cap de setmana cultural a Catalunya aplicant la seva mesura, que permet eludir l'increment fiscal.

El director del Teatre, Quim Marcé, ha instat la Generalitat aquest dimecres en roda de premsa a convocar tots els teatres, cines i espais culturals catalans perquè durant un parell de dies evitin l'ascens de l'IVA venent pastanagues.

Marcé, que el gener va participar en un congrés de la Societat Internacional d'Arts Escèniques a Nova York --on va explicar la seva mesura de vendre pastanagues per eludir l'increment fiscal--, ha demanat "continuar lluitant" i amb la queixa contra la pujada de l'IVA del 8% al 21%.

Mentrestant, el director general de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas, que ha participat en la roda de premsa, ha reclamat també que "s'arregli" aquesta situació provocada per l'ascens de l'IVA cultural i ha assegurat que la Generalitat no el situaria al 21% si pogués legislar-lo.

Amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Teatre aquesta setmana, Segelles ha posat d'exemple el Teatre de Bescanó com un "equipament excel·lent" que ha estat capaç de captar nou públic, a través de fórmules dinàmiques en els preus de les entrades que han permès fidelitzar els seus espectadors.

De fet, en els seus quatre anys d'història, l'equipament ha passat de tenir un públic de 10.321 persones el 2010 a 15.757 el 2013, a més de sumar actualment 2.671 socis quan el 2010 només disposava de 380 associats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés