BARCELONA 7 juny (EUROPA PRESS) -
El Saló Singles, el primer saló d'Espanya dedicat a persones sense parella, es farà els pròxims dies 10 i 11 de juny al palau 6 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona amb unes previsions d'assistència de 20.000 persones (el doble que l'any passat) i en una superfície dotze vegades més gran, segons ha informat avui l'organització.
Segons l'organització, l'afluència de públic de la primera edició (10.200 persones), "va deixar latent la necessitat d'una oferta més completa per a un sector de la població amb unes necessitats i demandes cada vegada més diferents i concretes".
El Saló es divideix en tres grans apartats: una fira, on les empreses exposen els seus serveis i productes; un congrés, on els 'singles' poden assistir a seminaris, conferències i tallers, i les activitats, un gran nombre de jocs interactius per amenitzar la visita i tenir l'oportunitat de conèixer gent de manera divertida.
Segons el director de màrqueting del certamen, Marc Sorli, les empreses expositores d'aquesta edició superaran les 100, "les que van estar-hi presents l'any passat repetiran i s'hi incorporen unes vint més, sobretot empreses multinacionals que comencen a interessar-se pel mercat dels 'singles'".
Pel que fa a les activitats paral·leles, en què hi ha des de massatges a batalles de 'paintball' passant per classes de ball i competicions de futbolí humà, seran unes setanta, respecte de les 50 de l'edició anterior, ha assenyalat Sorli.
La major novetat d'aquest any serà la presentació d'un gran portal per a singles que engloba un gran nombre d'empreses del sector i que inclou un cercador d'activitats, xat, blocs, activitats pròpies, botiga virtual, contingut d'informació diària i articles setmanals, entre altres.
A més, el Saló Singles se celebrarà també a Madrid, aquest any els dies 14 i 15 d'octubre en 8.000 metres quadrats de Fira de Madrid (IFEMA). Així, es farà cada primavera a Barcelona i cada tardor a Madrid.
PERFIL DEL 'SINGLE' CATALÀ
A Catalunya, el 'single' és una dona (72,4% del total) i predomina la solteria (54%) respecte als 'singles' separats (20,5%), divorciats (17%) o viudos (8,5%), segons un estudi del Club Tahula, organització aglutinadora de 'singles', sobre una mostra de 5.018 persones.
A Espanya, més de vuit milions de persones entre 30 i 55 anys no tenen parella i les empreses d'anàlisis de mercat presenten estudis en què es reflecteix l'augment de la població 'single' i la seva importància en el consum de sectors com l'oci, internet o l'alimentació, per la qual cosa el saló Singles té l'objectiu de posar en contacte aquestes demandes amb les ofertes "dins d'un context seriós i professional".