Publicat 09/12/2015 17:50

Santiago Calatrava dissenya tres ponts per a la ciutat xinesa de Huashan

VALÈNCIA, 9 des. (EUROPA PRESS) -

L'arquitecte valencià Santiago Calatrava ha dissenyat tres ponts per a la nova ciutat de Huashan (Xina) que transcorreran al llarg d'1,5 quilòmetres del nou canal del riu Iangtsé i facilitaran el trànsit del transport rodat, del carril bici i de les persones entre les dues parts de la ciutat.

Per l'orografia del lloc, la construcció d'aquests tres ponts d'estructures i formes escultòriques és clau per al desenvolupament d'aquest nou nucli urbà i els tres s'integren en un únic espai amb la creació d'un passeig fluvial als dos marges del canal.

D'aquesta manera, s'aconsegueix crear una àrea de relax i de passeig per als habitants de Huashan amb un disseny de paisatgisme i d'il·luminació que s'integren harmònicament amb l'entorn, ha informat l'estudi de Calatrava en un comunicat.

"L'arquitectura és una de les arts que més contribueixen a la millora i a la revitalització de les ciutats pel doble pla artístic i funcional. El projecte de Huashan és un exemple clar de com un element urbanístic, que és clau per al creixement pròsper de la ciutat, suposa alhora la millora de la qualitat de vida dels ciutadans, gràcies a un plantejament que permet integrar els tres ponts i el bulevard", explica Calatrava.

Els ponts han estat dissenyats amb una estructura d'arc tibat per contrastar amb en el paisatge i Calatrava ha tingut en compte la planificació urbana dels nous edificis del voltant, que permeten apreciar la qualitat artística i estètica d'aquests tres ponts en un conjunt.

El pont més occidental, el Pont Xihu, consta d'un sol arc inclinat cap a l'exterior de la coberta connectat a través de cables inclinats a una plataforma d'acer acanalada. La longitud és d'aproximadament 103 metres i l'arc tibat supera l'altura de 20,4 metres.

El Pont Xianbi és la peça central del conjunt urbanístic. Es tracta d'un pont amb 129 metres de longitud que incorpora dues plataformes exteriors a l'estructura de suport, i crea a la part central un característic espai buit, i té una altura màxima de 42,3 metres.

El pont més oriental és el Pont Licong, que es caracteritza pels dos arcs inclinats cap a l'exterior del pont, amb una altura superior als 26 metres, que connecten a través de cables inclinats amb la coberta d'acer de 118 metres de longitud. Els tres ponts tenen un pas inferior per a vianants que permet que els usuaris creuin el canal directament des del nivell inferior.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés