Publicat 24/02/2016 16:32CET

El Liceu tindrà 'Elektra', 'Werther' i 'La viuda alegre'

Joan Pons, Christina Scheppelmann, Joan Corbera (Liceu)
EUROPA PRESS

El teatre líric apostarà per títols inèdits i poc representats per captar un nou públic

BARCELONA, 24 febr. (EUROPA PRESS) -

El Gran Teatre del Liceu de Barcelona apostarà en la seva pròxima temporada 2016-2017 pel talent local i especialment per la programació de títols inèdits i poc representats a la sala, com 'Elektra', 'Werther' i 'La viuda alegre', que tancarà la programació.

Segons ha informat en roda de premsa la directora artística, Christina Scheppelmann, aquesta temporada tindrà tres línies bàsiques: l'ambició, l'equilibri i la qualitat i intentarà cobrir buits històrics amb títols inèdits al Liceu, amb una clara vocació de "modernitat".

La temporada començarà el setembre amb la mateixa producció amb la qual acabarà l'actual, 'La flauta màgica', però la inauguració oficial serà el 7 d'octubre amb 'Macbeth', de Giuseppe Verdi amb les veus de Ludovic Tézier i Martina Serafin, i direcció d'escena de Tatiana Serjan --dins de l'any Shakespeare--.

Prendrà el relleu 'Le nozze di Figaro', en una coproducció del Liceu i la Welsh National Opera de Cardiff, amb direcció escènica de Lluís Pasqual i orquestral de Josep Pons, "un treball excel·lent".

El desembre arriba un dels plats forts de la temporada amb 'Elektra', de Richard Strauss, en una coproducció del Liceu amb el Metropolitan Opera House de Nova York i la Scala de Milà, que interpretaran Evelyn Herlitzius, Adrianne Pieczonka i Waltraud Meier, amb debut pòstum de Patrice Chéreau: "Aquesta òpera és ideal per a un públic jove que no ha estat a l'òpera; és sorollosa i violenta com un videojoc".

El febrer arribarà 'Werther', de Jules Massenet --que fa 25 anys que no es representa al Liceu--, amb direcció escènica de Willy Decker, musical d'Alain Altinoglu, i amb les veus dels tenors Piotr Beczala i Josep Bros.

Un altre plat fort serà l'estrena a Espanya 'Quartett', de Luca Francesconi amb direcció escènica d'Àlex Ollé (La Fura dels Baus), mentre que l'estrena absoluta 'Teuzzone', de Verdi amb la música de Jordi Savall i la seva agrupació Le Concert des Nations.

PLÁCIDO DOMINGO TORNA

Per tercer any consecutiu, Plácido Domingo serà al teatre, on interpretarà Athanaël a 'Thais', de Massenet, en versió concert, al costat de les veus de Nino Machaidze i Celso Albelo.

El popular 'Rigoletto' arribarà el març en una coproducció del Liceu i el Teatro Real, amb el debut del tenor mexicà Javier Camarena al costat de Leo Nucci i Carlos Álvarez.

Richard Wagner tindrà el seu espai amb la producció de la Staatsoper de Berlín 'L'holandès errant' amb un repartiment liderat per Thomas Johannes Mayer, Emma Vetter i Anja Kampe, sota la direcció de Oksana Lyniv.

Després del seu debut, Camarena tornarà al teatre amb 'La fille du régiment', de Gaetano Donizetti amb la veu de la contralt Ewa Podlés i l'actriu 'almodovariana' Bibiana Fernández.

NOU 'IL TROVATORE'

L'aposta 'high-tech' arribarà amb 'Don Giovanni', amb direcció musical de Pons i escènica del debutant al Liceu Kasper Holten --director de la Royal Opera House Covent Garden--; i alhora la sala recuperarà 'Il trovatore' renovat amb direcció d'escena de Joan Anton Rechi i el debut de Kristin Lewis i Yonghoon Lee.

Tancarà la temporada 'La viuda alegre', de Franz Lehár --37 anys després de la seva última representació-- amb Angela Denoke, Bo Skovhus, Ben Bliss i Elena Sancho Pereg.

La dansa tindrà el seu espai al Liceu aquesta temporada de la mà del Ballet Nacional Sodre de l'Uruguai --dirigida per Julio Bocca--, que interpretarà 'Coppélia', d'EtA. Hoffmann; IT Dansa, que desplegarà 'Wad ras' i el Ballet Prelijocaj amb 'Spectral evidence' i 'La Stravaganza'.

Entre els concerts i recitals, destaca la presència de Gregory Kunde, Sondra Radvanovsky i Joyce DiDonato, així com el duel de barítons entre Dmitri Hvorostovsky i Simon Keenlyside.

MÉS FUNCIONS I MÉS ÒPERES

El nombre de funcions de la temporada serà de 124 --respecte a les 114 actuals--, i creix el nombre d'òperes representades, amb 14 produccions --respecte a les 12 actuals--.

Pel que fa al preu de les localitats, el director general, Roger Guasch, ha explicat que disminuirà un 1,2% amb una aposta per fer aquest gènere més accessible a nous públics; mentre que el pressupost de la temporada serà de 43,3 milions d'euros, un milió per sobre de la temporada actual, amb un dèficit de 303.000 euros.

SUBVENCIONS PÚBLIQUES

El Liceu havia arribat als 29 milions d'euros de subvenció pública, una xifra que actualment és de 19,2; per aquesta raó el refinançament dels crèdits pendents i l'increment de les aportacions públiques, especialment del Govern espanyol, seran alguns dels reptes econòmics del teatre líric per poder complir el seu Pla Estratègic i aconseguir la sostenibilitat econòmica.

"Fa dos anys vam aconseguir conscienciar les administracions de la problemàtica del Liceu", ha dit Guasch, que ha recordat que l'Ajuntament i la Generalitat han canviat i que el Govern espanyol està en funcions, per la qual cosa aquests mesos tornen a ser de mentalització d'aquestes administracions en un esgotador i difícil treball de despatxos, alguns buits, ha dit.

Guasch ha expressat que entre els objectius del Liceu hi ha tenir una orquestra estable i un projecte audiovisual que els permeti mantenir-se a cinemes i pròximament estar a la televisió: "Tenim títols d'èxit però les generacions canvien", ha dit Guasch, que treballa en un projecte educatiu amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

El teatre també treballa en un Pla Estratègic i de Sostenibilitat --que deixa enrere el cognom 'de Viabilitat'-- per al període 2016-2021 que es proposa conduir la sala a l'"excel·lència", així com potenciar el mecenatge i patrocini.

Sobre el projecte a la façana del Liceu, Guasch ha explicat que l'Ajuntament va recomanar un projecte amb un "impacte visual inferior", que ja s'ha tornat a presentar amb la redefinició per part de l'artista Frederic Amat, a l'espera d'sotmetre's a un consell artístic.

El president del Patronat del Liceu, Joaquim Molins, ha dit: "Tinc la sensació que, per primera vegada, els que tenim la missió de dirigir, avui, som més propietaris del que fem del que ho érem fa dos anys. Estàvem absolutament condicionats per una situació que ens sobrepassava", tot i que ha afegit que no per aquesta raó el teatre no està exempt de problemes.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés