Actualitzat 11/02/2015 16:12

L'exploració abstracta dels materials de Miquel Mont visita la Fundació Suñol

El artista Miquel Mont junto a su obra 'Lapsus XI' (2012)
Foto: EUROPA PRESS

La mostra comprèn l'última dècada i inclou obres no vistes a Espanya

   BARCELONA, 11 (EUROPA PRESS)

La Fundació Suñol de Barcelona acull una exposició monogràfica sobre l'artista barceloní establert a París Miquel Mont, i relata les seves exploracions sobre el format i els materials, que desconstrueixen el quadre, ha explicat l'artista aquest dimecres en roda de premsa.

   L'exposició 'Miquel Mont, mai és suficient' --que podrà veure's entre el 13 de febrer i el 23 d'abril-- mostra 27 obres que daten dels últims 10 anys i pertanyen a quatre sèries que, segons Mont, sintetitzen els temes importants de la seva trajectòria, a més d'incloure peces no vistes a Espanya.

   La fundació revisa, amb la mostra, el treball d'aquest artista i la seva recerca del visual "des del silenci, en un moment en què hi ha massa soroll", ha valorat el director de la fundació, Sergi Aguilar, que també ha destacat el gest de complicitat de Mont a l'arquitectura.

   El nom de l'exposició, 'Mai és suficient', es refereix a l'anhel de crear de Mont, que no se sacia per moltes obres que faci, i apel·la també a l'experiència vital del desig, impossible de complir en la seva totalitat, "que sempre rellisca", i la frustració que provoca.

   La pintura funciona com un terreny de treball per a Mont, que ha relatat que treballa des de "la presència física i mental, dient coses" i transmetent el gest a través de les seves composicions, que permeten veure, per exemple, el traç de l'esprai o els triomfs del trepant.

   L'artista dóna la volta al format de la pintura amb la sèrie 'Coopérations', on treballa amb materials relacionats amb aquesta disciplina --com la fusta, el cartró, el pladur o el metacrilat-- a través del bricolatge, que ha descrit com "l'activitat manual més democràtica de totes".

   A la sèrie 'Collages' porta al límit la seva idea que "l'abstracció és tan real com la figuració", mentre que 'Lapsus' es construeix amb peces conceptuals de dimensió superior a la humana, i amb els 'Mono-tone' --vistos poc a França i per primera vegada a Espanya-- deconstrueix el quadre i l'arquitectura.

   Sobre el muntatge, l'artista ha apuntat que l'utilitza com a forma de generar un tercer significat amb la suma de dos elements, que se succeeixen en diferents plans, de la mateixa forma que passa en el muntatge cinematogràfic, en què s'ha interessat.

"L'ART ÉS UNA ONG"

   Mont ha apel·lat a un tipus d'espectador actiu, a un públic democràtic, al qual es dirigeix a través de tècniques i materials populars i li proposa que es pregunti el per què dels elements de les seves creacions, adscrivint-se en l'art contemporani amb la seva idea que l'altre, l'observador, "pot aportar alguna cosa més a l'experiència de la realitat".

   L'artista ha criticat el cinisme de la postmodernitat, on creu que tot és una mercaderia i que, segons la lògica utilitarista i financera imperant, les persones hem de ser rendibles, a la qual cosa s'oposa l'art com a cosa inútil: "L'art és com una ONG, amb ell perdo diners però és la meva raó de viure", ha esgrimit.

   En aquest context del liberalisme imperant, accentuat per la crisi financera, ha manifestat que per al progrés "res no és suficient", fins i tot encara que la societat estigui destruint el planeta, cosa que ha relacionat també amb el nom de l'exposició.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés