Publicat 11/03/2016 11:04

Junqueras diu que hi haurà una "lleugera i sempre insuficient" reculada de les retallades

Junqueras dice que sus peticiones parecieron razonables a los ministros
EUROPAPRESS

BARCELONA 11 març (EUROPA PRESS) -

El vicepresident i conseller d'Economia de la Generalitat, Oriol Junqueras, ha dit que no hi haurà més retallades sinó una "lleugera i sempre insuficient" reculada d'aquests en els Pressupostos de la Generalitat per al 2016, i que el Govern els presentarà a final de maig i els sotmetrà a votació al juliol .

A una entrevista aquest divendres a Rac 1 recollida per Europa Press, ha explicat que amb el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, va tenir una conversa telefònica "molt curta" i en termes tècnics, i després van quedar en veure's, tot i que sense data concreta.

Ha precisat que va reclamar a Montoro els 1.400 milions d'euros que el Govern espanyol deu a la Generalitat per la liquidació del model de finançament del 2014, que va demanar que es paguessin al gener del 2016, tot i que el ministre va apuntar que s'abonarien el juliol, com cada any.

Ha considerat que l'Agència Tributària Catalana té "molt treball per fer", i ha subratllat que mai ha executat ni liquidat els impostos que corresponen a la Generalitat.

AJUNTAMENT DE GIRONA

Després de preguntar-li pel pacte de govern a l'Ajuntament de Girona, ha sostingut que "la proposta d'acord que ERC va oferir és la que s'ha convertit a l'acord entre CDC i PSC".

"És molt legítim, no ho criticaré. Cada partit pren les decisions que creu oportunes", ha afegit Junqueras.

Contingut patrocinat