Publicat 07/12/2014 12:39

Josef Ajram desgrana les claus de l'èxit al seu llibre 'Prepara't per triomfar'

Josef Ajram
EUROPA PRESS

"Has de confiar en el teu talent", afirma

BARCELONA, 7 des. (EUROPA PRESS) -

El 'broker', esportista i autor Josef Ajram desgrana les claus de l'èxit a 'Prepara't per triomfar' (Columna/Encoratja), un llibre que advoca per deixar enrere la crisi i començar a triomfar a nivell personal i econòmic.

"Estem a la vida per compartir; tothom a qui li ha anat bé alguna cosa l'ha de compartir i posar el seu gra de sorra", ha comentat Ajram en una entrevista d'Europa Press.

"A mi m'interessa molt que la gent estigui motivada i trobi pistes per tirar endavant", ha assegurat el 'broker', centrant-se especialment en el grup d'entre 18 i 30 anys: especialment, perquè aquest grup és qui li haurà de pagar la pensió de jubilació, ha dit.

L'autor ha lamentat la "contaminació de negativitat" que hi ha a l'ambient arran de la crisi --l'avanttítol de la seva novel·la és 'La crisi s'ha acabat, aixeca't i corre a perseguir els teus somnis'--, de manera que les persones que han trobat una oportunitat i un camí correcte tenen l'obligació de transmetre'l perquè sembla que tothom està malament, i no és cert, assegura.

L'origen d'aquest missatge es remunta al seu fracàs en un repte esportiu el 2013, una caiguda des de molt alt, ja que es va produir després d'haver superat amb gran èxit una prova el 2011: "Llavors, em vaig posar a la pell d'una persona que havia perdut la feina".

Des d'aquest punt de vista va començar per explorar la crisi de confiança no admissible que assalta les persones en aquesta situació: "Has de confiar en el teu talent i que el que has desenvolupat no s'ha malmès d'un dia per a l'un altre; jo tot i que no havia assumit el repte esportiu, no m'havia oblidat d'anar en bici".

Tot i que aquest fracàs esportiu va ser el que li va fer reaccionar, Ajram relata quan l'abril del 2007, sent agent de borsa amb 29 anys, va perdre en un dia 110.000 euros de la seva butxaca, i tot i que a priori es va enfonsar, l'endemà va tornar a la feina i va recuperar el 90% d'aquesta quantitat: "Si no tornes a la feina, fracasses; i si vas, entens que és un error".

SABER CORREGIR A TEMPS

El missatge que intenta transmetre despullant els seus errors personals és que "cal entendre que les persones ens equivoquem a vegades, però hem de saber rectificar i corregir a temps".

"No podem defallir per qualsevol problema, crec que si jo, quan vaig perdre, hagués estat setmanes lamentant-me, potser ara no em dedicaria a la borsa", ha comentat Ajram, que reivindica una educació que ensenyi com superar els errors.

Tot i això, un altre dels camins per triomfar és l'especialització, "saber fer molt bé una cosa o dos", com succeeix en el terreny mèdic, on els professionals són cardiòlegs o ginecòlegs o pediatres, però no ho són tot, ha subratllat.

MISSATGE ALS EMPRENEDORS

Ajram té un missatge específic per als emprenedors, i és que han de saber controlar molt bé les despeses fixes dels seus projectes: "Cal ser coherents i aprofitar les eines que tenim, com franquícies, compartir espais, a més de no descapitalitzar la societat i no demanar crèdits", ha aconsellat.

Per a mostra un botó: ell i dos socis de Were Is The Limit han muntat una empresa en la qual porten tres anys "sense cobrar ni un euro", i tot i que aquest és un cas extrem, Ajram considera que és el model a seguir quan es comencen projectes.

"No et pots posar un sou de 2.000 euros al mes si la teva empresa no s'ho pot permetre, et carregues el teu balanç", ha comentat Ajram, que ha aconsellat tenir la humilitat suficient per acceptar que quan arrenques un negoci pots no estar fent-ho bé.

Tot i això, ha assegurat que no tothom serveix per ser autònom i emprenedor, però ha instat a atrevir-se a aquells que es consideren capaços perquè "l'època de les 14 pagues a l'any i el mes de vacances pagat s'han acabat".

Ell és autònom des de fa 13 anys i creu que aquesta opció "no és cap esport de risc", citant avantatges com les opcions de gestió del propi horari, tot i que ha assumit que no tothom està preparat per no saber què cobrarà a final de mes o per ser emprenedor.

Després de cinc llibres, encara no ha començat un nou projecte editorial, però ha confessat que li agradaria aprofundir en la creació d'una marca, un contingut avalat pel seu propi èxit, ja que "un tio anònim" com ell té 190.000 seguidors a Twitter i 160.000 a Facebook.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés